سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هشدار یک زندانی سیاسی از رجایی‌شهر کرج: خیابان‌ها خالی شود همه را اعدام می‌کنند

سعید اقبالی فعال مدنی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، در پیامی که از زندان ارسال کرده، هشدار می‌دهد که اگر خیابان‌های شهرها از معترضان خالی شود، حکومت همه معترضانی را که به اعدام محکوم کرده، به پای چوبه دار می‌فرستد.

کیهان نوین :آقای اقبالی در این فایل صوتی می‌گوید در روزهای اخیر مسئولان زندان معترضانی که حکم اعدام گرفته‌اند، مثل محمد قبادی و ماهان صدرات را بین بندهای زندان و سلول‌های انفرادی پیش از اعدام، جابه‌جا می‌کنند.

او تاکید می‌کند که این جابه‌جایی‌ها چنان فشار روانی و ترسی را بر این زندانیان وارد می‌کند که «فرقی با اعدام ندارد»

این فعال زندانی می‌افزاید که روند اجرای حکم اعدام زندانیان عادی نیز اکنون سرعت گرفته و پنج نفر را به تازگی اعدام کرده‌اند.

اقبالی با تاکید بر این که حکومت با این اعدام‌ها قصد دارد «بر ناکارآمدی خودش سر پوش بگذارد» هشدار می‌دهد که اگر اعدام‌ها به همین سرعت ادامه پیدا کند، «فاجعه‌ای بدتر از دهه شصت» به وجود می‌آید.

او می‌گوید: «تنها درخواست ما از مردم این است که خیابان‌ها را خالی نکنند، چون اگر خیابان‌ها خالی شود تک تک این بچه‌ها کشته می‌شوند.»

سعید اقبالی، فعال مدنی، در بهمن ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود در کرمانشاه بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و در فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

آقای اقبالی شهریور ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه در ارتباط با فعالیت‌های مدنی خود به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد و او از ۱۱ خرداد ۹۹ به زندان اوین منتقل و از دوم فروردین پارسال به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

جمهوری اسلامی که نسبت به جمعیت ایران، بالاترین آمار اعدام را در جهان دارد، تاکنون دو معترض اعتراضات جاری را اعدام کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'