سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

برادرزاده هاشمی شاهرودی در پرونده فساد بانک سرمایه به ده سال حبس محکوم شد

در ادامه صدور حکم برای متهمان پرونده فساد در بانک سرمایه، ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه ایران، از صدور حکم ده سال زندان برای احمد هاشمی شاهرودی، برادرزاده محمود هاشمی شاهرودی، رئيس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر داد.

کیهان نوین :احمد هاشمی شاهرودی در جلسات دادگاه حاضر نشد. در حاشیه این پرونده به نام باقر هاشمی‌ شاهرودی، فرزند محمود هاشمی شاهرودی، نیز اشاره شد و بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی، هر دو نفر در عراق به سر می‌برند و مشخص نیست که حکم آقای هاشمی‌ شاهرودی چگونه اجرا شود.

پیش از این در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از پرونده فساد در بانک سرمایه اشاره شده بود که محمد امامی و احمد هاشمی شاهرودی، سال ۹۲ املاک بانک سرمایه واقع در لواسان، شمیران و خیابان فرشته به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان را خریداری، ولی تا سال ۹۵ چک‌های مربوط به خرید این املاک را پاس نکرده و سرانجام همان املاک را «با چند برابر قیمت» برای تهاتر بدهی خود به بانک سرمایه فروخته‌اند.

در یک مورد دیگر، این دو شریک در سال ۹۲، یک ملک را به قیمت ۲۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان از بانک سرمایه خریداری کرده و در سال ۹۴ همان ملک را به قیمت ۹۶ میلیارد تومان به بانک سرمایه فروخته‌اند تا بدهی‌های خود به این بانک را تسویه کنند.

در دادگاه بانک سرمایه پرونده‌های جنجالی زیادی تاکنون بررسی شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به صدور حکم ده سال حبس برای عمار صالحی، پسر عطاء‌الله صالحی، فرمانده سابق ارتش، صدور حکم ۲۰ سال حبس برای هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار در دولت روحانی، حکم ۲۰ سال حبس برای حسین هدایتی، از سرمایه‌گذاران فوتبال ایران، اشاره کرد. پرویز کاظمی، وزیر رفاه در دولت احمدی‌نژاد، نیز در این پرونده به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

سهامدار اصلی بانک سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان است و پرونده این بانک پس از کشف فساد «۱۵ هزار میلیارد تومانی» در این صندوق به جریان افتاد.

صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۸۰۰ هزار عضو وابسته به وزارت آموزش و پرورش دارد و عمده سرمایه این صندوق از سپرده‌های ماهیانه فرهنگیان تامین می‌شود.

در ادامه صدور حکم برای متهمان پرونده فساد در بانک سرمایه، ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه ایران، از صدور حکم ده سال زندان برای احمد هاشمی شاهرودی، برادرزاده محمود هاشمی شاهرودی، رئيس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'