سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هزاران جنگجوی وحشی گرسنه از انسوی دیورند…

هزاران جنگجوی وحشی گرسنه از انسوی دیورند…

هزاران جنگجوی وحشی گرسنه از انسوی دیورند به منظور کسب غنیمت چور، چپاول وارد افغانستان شدند، همه تجهیزات سنگین وسایط، هاموی، رنجرها، توپ های دی سی به پاکستان منتقل میشود 

کیهان نوین:جنگ در حوزه های مختلف مانند شهر لشکرگاه، قندهار، زابل، هرات از کنترول و مدیریت به اصطلاح امارت طالبان بیرون است، هزاران جنگجوی وحشی گرسنه از انسوی دیورند از وزیرستان جنوبی، ژوهوپ، اطراف کویته، چمن تا مناطق دور دست دیگر سرحدی به منظور کسب غنیمت چور، چپاول وارد این مناطق شدند، همه تجهیزات سنگین وسایط، هاموی، رنجرها، توپ های دی سی به پاکستان منتقل میشوند و در بازار های سرحدی بفروش میرسد.
روزانه صدها واسطه نظامی از راه های مختلف از جمله بهرامچه، گردجنگل به مناطق سرحدی منتقل خرید و فروش میشود.

طالبان هیچگونه برنامه محافظت از دارایی های عامه و مردم ندارند. هدایت و اوامر مسوولین طالبان شنیده نمیشود، فاجعه بالا تر از تصور در این شهر ها روان است، مردم ما پاداش سیاست های ضد ملی دولت را با خون و عزت شان می پردازند، باید اقدامات جدی برای دفاع از کلان شهرها بشمول کابل روی دست گرفته شود.

ادارات مانند شورای امنیت، شورای مصالحه منحل بودجه ان به دفاع مردمی پرداخته شود و صلاحیت جنگ در وزارت دفاع داخله و امنیت ملی متمرکز شود و گارنیزیون های جدید و کمربنده های امنیتی جدید سامان داده شود.

همزمان فشار به پاکستان برای کنترول سرحدات افزایش یابد و روند صلح از ابهام و ضیاع وقت بیرون شود، رییس جمهور از خر تعصب خود خواهی که موجب این همه ویرانی شده پایین شود و صلاحیت ها برای مدیریت بحران به شخصیت های شایسته در کابل و ولایات توزیع و واگذار شود، بدون اصلاحات عمیق و صادقانه کشور از دست میرود، عمق فاجعه بقدری بزرگ خواهد بود که در تصور نمی گنجد و عاملین ان بر علاوه طالبان، ارگ و سیاست های ان می باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'