سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سفیر سابق آمریکا در افغانستان: جنگ تازه در راه است

سفیر سابق آمریکا در افغانستان: جنگ تازه در راه است

سفیر سابق آمریکا در افغانستان در اظهاراتی هشدار داده است که پس از حملات کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی شده، خشونت‌های بیشتری در راه خواهد بود.رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در افغانستان در واکنش به حملات تروریستی روز پنجشنبه در کابل گفت: خشونت ها و حملات بیشتری در راه خواهد بود.

کیهان نوین:بر اساس این گزارش وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان، افزود: خروج آمریکا از افغانستان موجب قدرت گرفتن و قلدرتر شدن شبه نظامیان در برخی کشورها شده است و اتفاقاتی که در افغانستان می افتد، در این کشور باقی نخواهد ماند و به سایر کشورها نیز گسترش خواهد یافت.

سفیر سابق آمریکا در افغانستان اظهار داشت: جنگ هنوز تازه در راه است. این اعلان برای خروج کامل از افغانستان، موجب تقویت روحیه شبه نظامیان تندرو و افراطی در هر جایی شده است. القاعده، داعش، طالبان پاکستان. آنها اکنون در حال قدرت گرفتن مجدد هستند.

اظهارات کروکر در شرایطی است که در حملات تروریستی و انتحاری روز پنجشنبه در شهر کابل ده ها نفر از جمله 13 نظامی امریکایی کشته شدند.

تروریست های تکفیری داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

کروکر که طی سال های 2002 تا 2003 و 2011 تا 2012 سفیر آمریکا در افغانستان بوده، گفت: افغانستان “زمین حاصلخیزی” برای گروه های تروریستی خواهد بود تا حملات مشابه حمله روز پنجشنبه در کابل را اجرا کنند.

وی افزود: بنابر این در شرایط کنونی کنترل طالبان بر کل کشور مساله اصلی نیست. طالبان واقعا کنترل کل کشور را در اختیار ندارد. برای انجام چنین حملات تروریستی، افراد باید برگردند و ریشه بگیرند. این دقیقا چیزی است که پیش از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی رخ داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'