سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
یک مقام آمریکایی: «رژیم ایران تهدیدی برای اسرائیل است؛ آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است»

یک مقام آمریکایی: «رژیم ایران تهدیدی برای اسرائیل است؛ آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است»

پیش از دیدار رئیس جمهور بایدن و نخست وزیر بنت، یک مقام آمریکایی گفت که آمریکا تهدید رژیم ایران را جدی می‌گیرد، زیرا آنها صد در صد به امنیت اسرائیل متعهد هستند.

کیهان نوین: کارشناسان پیش از این دیدار گفتند که ملاقات امروز (پنجشنبه) بین بنت، نخست وزیر اسرائیل و بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فرصتی است تا نخست وزیر بتواند مستقیما از رئیس جمهور ایالات متحده، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل و تایید حق دفاع این کشور از خود در برابر تهدیدهای حکومت ایران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه و همچنین حمایت آمریکا از نیازهای دفاعی اسرائیل را بشنود.

ملاقات بین این دو صبح پنجشنبه (به وقت محلی) تنها پنج روز پیش از مهلت خودخواسته آمریکا برای خروج از افغانستان انجام می شود.

این مقام آمریکایی که نخواسته است نامش افشا شود، گفت: «خروح آمریکا از افغانستان اهمیت دارد، زیرا  پایان دخالت نظامی آمریکا در افغانستان منابع و امکانات ایالات متحده را آزاد می‌سازد و در نهایت به ما اجازه می‌دهد از شرکای خود مانند اسرائیل بهتر حمایت کنیم.».

این مفام افزود: «اغلب از من می پرسند آیا ما در خاورمیانه اولویت بندی نداریم و دوستان خود در خاورمیانه را اولویت بندی نمی کنیم؟»

این مقام مسئول گفت: «ما در تلاش برای تغییر خاورمیانه نیستیم. ما در تلاش برای سرنگونی رژیم‌ها نیستیم. ما یک مسیر بسیار ثابت را دنبال می کنیم که بر اهداف قابل دستیابی متمرکز است. هم ترازی اهداف و امکانات؛ و در درجه نخست، حمایت از شرکای ما، و البته اسرائیل».

این مقام مسئول در مورد ایران گفت: «ایران موضوع اصلی بحث خواهد بود، زیرا رژیم ایران تهدیدی برای اسرائیل است و ما صد در صد متعهد به امنیت اسرائیل هستیم – بدون هیچ اما و اگر».

این مقام مسئول به خبرنگاران گفت: «ما می دانیم که این یک موضوع کلیدی خواهد بود، که البته در مورد آن به صورت عمیق و ریشه‌ای بحث خواهد شد».

این مقام آمریکایی افزود: «از زمان خروج دولت پیشین آمریکا، از توافق هسته‌ای با ایران، برنامه هسته‌ای رژیم ایران به طرز چشمگیری از چارچوب خارج شده است و هفته به هفته در حال پیشرفت است».

این مقام گفت: «این یک مشکل بسیار جدی است و دو رهبر این فرصت را خواهند داشت که در کنار هم بنشینند و در مورد آنچه در این باره باید انجام دهند بحث کنند».

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: «البته ما متعهد به یک مسیر دیپلماتیک هستیم. ما فکر می‌کنیم این بهترین راه برای ایجاد سد در برابر برنامه هسته‌ای رژیم ایران و عقب انداختن دستاوردهای این رژیم در سال‌های اخیر در زمینه هسته‌ای هستیم».

او همچنین خاطرنشان کرد که “اگر این مسیر، کار نکرد، راههای دیگری برای پیگیری وجود دارد.”

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'