سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
باز پس‌گیری سه ولسوالی ولایت بغلان از دست طالبان

باز پس‌گیری سه ولسوالی ولایت بغلان از دست طالبان

نیروهای مقاومت مردمی افغانستان پس از درگیری‌های شدید با طالبان موفق شدند سه ولسوالی ولایت بغلان در شمال این کشور را از این گروه باز پس گیرند.

کیهان نوین:منابع محلی در ولایت بغلان افغانستان جمعه 20 اوت، با نشر تصاویر و ویدیوهایی اعلام کردند که سه ولسوالی «پل‌حصار»، «بنو» و «ده‌صلاح» را از کنترل طالبان خارج کردند.

به گزارش منابع خبری افغانستان، به نقل از مقام‌های محلی بغلان، از شامگاه پنجشنبه، جنگ شدیدی میان نیروهای مقاومت مردمی و عناصر طالبان در دره اندراب جریان داشت و پس از ساعت‌ها درگیری، نیروهای مقاومت توانستند سه ولسوالی را از تصرف طالبان خارج کنند.

به گفته این منابع طی این درگیری‌ها، 10 عنصر طالبان کشته شده و چند نفر دیگر از عناصر این گروه به اسارت درآمدند و همچنین تعدادی تانک‌ و خودروی نظامی از طالبان به غنیمت گرفته شده است.

گفتنی است که ولسوالی «پل حصار» دره اندراب با کوتل «خاواک» و ولایت پنجشیر مجاور است. ولایت پنجشیر تنها ولایت از ولایت‌های 34 گانه افغانستان است که به تصرف طالبان در نیامده‌ است.

پیشتر احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود، یکی از رهبران پیشین مقاومت افغانستان علیه طالبان، از قیام علیه این گروه در پنجشیر خبر داد و گفت طی روزهای گذشته سربازان اردوی ملی و اعضای پیشین نیروهای ویژه افغانستان که از تسلیم شدن فرماندهان خود به طالبان خشمگین هستند به جبهه مقاومت پیوسته‌اند.

به گفته‌ او برای مبارزه مقابل طالبان، سلاح و تجهیزات کافی در ولایت «پنج‌شیر» وجود دارد که از دوران پدرش در این ولایت ذخیره شده است. چرا که او چنین روزی را احتمال می‌داد و ولایت پنج‌شیر آخرین پایگاه نبرد علیه طالبان خواهد بود که به همراه هم‌رزمان خود از آن دفاع خواهند کرد.

پیشتر خبرهایی مبنی بر حضور امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی، ریاست جمهوری فراری افغانستان در ولایت پنج‌شیر و اعلام مبارزه او علیه طالبان گزارش شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'