سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افغانستان؛ اعدام کسانی که در موبایلشان برنامه «کتاب مقدس» دارند

افغانستان؛ اعدام کسانی که در موبایلشان برنامه «کتاب مقدس» دارند

منابع آگاه در افغانستان گزارش کرده‌اند که نصب و مطالعه برنامه کتاب مقدس در تلفن همراه مجازات اعدام را در پی خواهد داشت.

کیهان نوین: به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز» دکتر رکس راجرز، رئیس بخش آمریکای شمالی تلویزیون مسیحی SAT-۷ ، شرایط کنونی افغانستان را برای مسیحیان این کشور بسیار وخیم توصیف کرد و گفت: “در حال حاضر برای افغانها بسیار خطرناک است که مطالب مرتبط با مسیحیت را در تلفن همراه (موبایل) خود داشته باشند. طالبان در همه جا جاسوس دارد و اعضای این گروه در جستجوی ایمانداران مسیحی هستند».

به نوشته christianheadlines، سازمان مدافع حقوق مسیحیان «اوپن دورز» (Open Doors) افغانستان را حتی قبل از تسلط طالبان به عنوان دومین کشور خطرناک برای مسیحیان در جهان معرفی کرده بود.شبان یکی از کلیساهای خانگی افغانستان به این سازمان گفته که طالبان درصدد نابودی کلیسا و محو مسیحیت در این کشور است.

کشیش دیگری که در ایالات متحده در رابطه با مسائل پناهندگان افغان فعال است، می گوید:« دختران جوان مسیحی افغان بیشتر از سایر ایمانداران مسیحی توسط طالبان تحت تعقیب قرار می گیرند. طی روزهای گذشته طالبان به خانه یکی از رهبران کلیسا حمله کردند و انجیل و جزوات مرتبط با مسیحیت را مصادره نمودند».

گفته می شود رهبران کلیساهایی که از سوی طالبان مورد شناسایی قرار گرفته اند پیامهای تهدید آمیزی دریافت کرده اند که دراین پیامها به آنان اخطار داده اند که می دانند کجا هستند و به زودی به سراغشان خواهند رفت

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'