سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ابراهیم رئیسی تروریست‌ها را گرمتر از حسن روحانی در آغوش می‌کشد

ابراهیم رئیسی تروریست‌ها را گرمتر از حسن روحانی در آغوش می‌کشد

از نخستینبرنامه‌های رسمی ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی دیدار با فرماندهان و رهبران گروه‌های نیابتی از جمله رئیس حشدالشعبی، دبیرکل جهاد خلق برای آزادی فلسطین و قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان بود.

 کیهان نوین: اگرچه رئیسی در سخنرانی مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی گفت «سیاست خارجی موفق، سیاست خارجی متوازن خواهد بود» اما او که گفته می‌شود شش کلاس سواد دارد، این توازن را خیلی بیشتر از دولت روحانی در حمایت از شبه‌نظامیان می‌بیند. البته این در حالیست که «دیپلماسی» مورد ادعای روحانی و ظریف هم به ویژه در مذاکرات اتمی در هماهنگی با «میدان» عمل می‌کرد و دلخوری دولت تدبیروامید فقط در این بود که چرا در خاورمیانه محمدجواد ظریف و وزارت خارجه‌اش به بازی گرفته نمی‌شوند.
ابراهیم رئیسی عضو «هیئت مرگ» در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس: ما هرگز تردیدی در سیاست حمایت از مقاومت نداشته و نخواهیم داشت.
سلامی در دیدار با نعیم قاسم معاون حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز گفت: هم‌اکنون ظرفیت‌ها برای فروپاشی رژیم صهیونیستی مهیا است!
علی‌اکبر ولایتی در دیدار با زیاد نخاله دبیرکل گروه جهاد اسلامی: مقاومت و مبارزه به پیشرفت‌های چشمگیر و غیرقابل توصیفی دست یافته و مطمئنیم مسیر مقاومت با عزت و افتخار ادامه خواهد یافت.»
کیهان تهران: حضور پرحجم و پرتنوع رهبران مقاومت در تهران و نشستن در صف اول میهمانان خارجی مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری نشان داد حمایت از مقاومت جدی‌تر از قبل استمرار پیدا می‌کند.

ابراهیم رئیسی رئیس سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که ۱۵ امرداد برگزار شد گفت عملیات «شمشیر قدس» نشان داد که ابتکار عمل در دست «جریان مقاومت» است. در این عملیات بیش از چهار هزار راکت و موشک از غزه به اسرائیل پرتاب شد.

رئیسی در این دیدار تأکید کرد: «ما هرگز تردیدی در سیاست حمایت از مقاومت نداشته و نخواهیم داشت.»

حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز یکشنبه ۱۷ امرداد با فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی عراق دیدار کرد.

سلامی حضور همزمان رئیس جمهور عراق و فرمانده حشدالشعبی در مراسم تحلیف رئیسی را حاوی پیام‌های مهم توصیف کرد و گفت «ما امروز در مورد زوال آمریکا در صحنه جهانی صحبت می‌کنیم؛ بخش مهم آن در عراق اتفاق افتاده است، یعنی مقاومتی که در این کشور شکل گرفت آمریکایی‌ها را ضعیف و فرسوده کرد و با بالا بردن هزینه‌هایشان، آنها را بین دو شرّ قرار داد که اگر بمانند آسیب می‌بینند و اگر هم از عراق خارج شوند شکست خورده‌اند.»

سلامی تأکید کرد «حرف‌های اساسی همواره در میدان زده می‌شود و قدرت‌های واقعی سیاسی، قدرت‌های میدانی هستند و حشدالشعبی در این عرصه فوق‌العاده است و انشاءالله قدرت آن به عنوان یک نیروی دفاعی، جهادی با آرمان‌های بزرگ، ایمان قوی، انسجام درونی و نظم و انضباط والا گسترش می یابد.»

فرمانده سپاه خطاب به فرمانده حشدالشعبی گفت «پیوند ما با شما ایمانی، اسلامی، دینی و بدون توجه به مرزهای جغرافیایی است جزئی از پیکره امت اسلامی هستیم و در جبهه مقاومت و تداوم این نبرد بزرگ حامی و پشتیبان شما هستیم.»

دیدار سلامی با معاون حزب‌الله

سلامی در دیدار با نعیم قاسم معاون حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز گفت «هم‌اکنون ظرفیت‌ها برای فروپاشی رژیم صهیونیستی مهیا است و کافی است شرایط با اشتباه آنها فراهم شود تا جنگ آینده جنگ ممات آنها نام بگیرد.» او تأکید کرد حمایت‌ها و پشتیبانی‌های انقلاب اسلامی از حزب‌الله تداوم خواهد داشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'