سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آمریکا: ایران دست از فعالیت اتمی‌اش بردارد و به مذاکرات بازگردد

آمریکا: ایران دست از فعالیت اتمی‌اش بردارد و به مذاکرات بازگردد

ایالات متحده آمریکا در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر توسعه تولید اورانیوم فلزی در ایران، خواستار توقف فعالیت هسته‌ای و بازگشت جمهوری اسلامی به میز مذاکرات شد.

کیهان نوین: وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه، ۲۵ مرداد، در پی بررسی تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که معتقد است ایران «هیچ نیاز باورپذیری به تولید فلز اورانیوم ندارد».

بر اساس گزارش تازه آژانس، ایران ۲۵۷ گرم از اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌سازی شده خود را به شکل اورانیوم تترافلوراید برای تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی استفاده کرده است.

بر اساس توافق هسته‌ای موسوم به برجام، تولید اورانیوم فلزی که در ساخت بمب اتمی نیز کاربرد دارد، برای ایران ممنوع شده و تهران نیز خود در توافق اتمی موسوم به برجام، این محدودیت را پذیرفته است.

با این حال پس از خروج دولت دونالد ترامپ از برجام، ایران در واکنش، در اوایل سال جاری اعلام کرد که در حال تحقیق روی فلز اورانیوم برای تامین سوخت پیشرفته برای یک راکتور تحقیقاتی است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'