سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
طالبان و اندیشه‌ طالبانی قابل حمایت نیست

طالبان و اندیشه‌ طالبانی قابل حمایت نیست

طالبان و اندیشه‌ی طالبانی قابل حمایت نیست. این گروه با طرز تفکر قرون‌وسطایی و اعمال غیر انسانی، به جز خشونت و کشتار، و تخریب آبادانی‌ها و کشاندن مردم به جانب تحجر و واپس‌گرایی، دستاورد دیگری ندارد.

کیهان نوین:این گروه همین یکی دو روز اخیر حدود چهارصد تن از مردم اسپین‌بولدک را شبانه از خانه‌های‌شان بیرون کشیده و حدود صد تن از آنان را به قتل رسانده‌اند. این در حالی است که مطابق قوانین دینی و وضعی، منازل مردم، از هرگونه تعرض مصون است.

گفته می‌شود که افراد به قتل‌رسیده در اسپین‌بولدک توسط طالبان، مربوط قوم جنرال عبدالرازق قوماندان پیشین امنیه‌ی قندهار بودند که طی یک عملیات پیچیده، قبلاً توسط طالبان ترور شده بود. جنرال رازق اگرچه مخالف سرسخت طالبان بود؛ اما قتل اقوام او که طالبان پس از تصرف اسپین‌بولدک بدان دست زده‌اند، جنایتی است که به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

با وجود این به نظر می‌رسد که در مواردی، این گروه وحشت‌آفرین، در گوشه و کنار کشور، به دلایل قومی مورد حمایت افراد و گروه‌های هم‌تبار قرار دارد و از این رهگذر، عملاً مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد. در حالی‌که هدف اساسی متحجران طالب‌نما، تصاحب قدرت و کشاندن کشور به قرون وسطی است که همه اقوام را به یک اندازه متضرر می‌سازد.

طالبان با اعمال و رفتارهایی که تا حال انجام داده، باعث شده تا جایگاه دین اسلام و آن همه رأفت و عدالتی که در این دین وجود دارد، در سطح جهان زیر سؤال قرار گیرد. از طرفی این گروه خلاف نامی که بدان به شهرت رسیده، همواره با علم و دانش در تقابل بوده و در مواردی مراکز علمی و شخصیت‌های عالم و دانشمند را مورد هدف قرار داده است.

بنابراین، گروه متحجر طالبان قابلیت حمایت را ندارد. به ویژه کسانی که از آدرس قوم، سعی در پشتیبانی این گروه دارند، باید بدانند که طالبان، رفاه و پیش‌رفت و دانش و فن را از آنان خواهد گرفت و کشور و مردم آن را درکل به سمتی خواهد کشاند که در دنیای ارتباطات امروز، باید به صورت جزیره‌ی تنها و فاقد روابط و به دور از جهان امروز سپری گردد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'