سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
احضارزوج نوکیش برای اجرا حکم زندان

احضارزوج نوکیش برای اجرا حکم زندان

دو نوکیش مسیحی سارا احمدی و همایون ژاوه برگه اخطاریه‌ای دریافت کردند که به آنها اعلام شده این زوج نوکیش مسیحی تا ۳۰ خرداد باید خود را به زندان معرفی کند، در غیر اینصورت نسبت به ضبط وثیقه برابر مقررات اقدام خواهد شد.

کیهان نوین:به وثیقه‌گذاران سارا احمدی و همایون ژاوه اخطار داده شده اگر آنها خود را به زندان معرفی نکنند وثیقه‌های آنها ضبط خواهد شد.

حساب‌های بانکی این دو شهروند مسیحی مسدود شده است.
وثیقه ملکی برای خانم احمدی معادل ۳۰۰ میلیون تومان و وثیقه ملکی برای همسرش برابر با ۲۰۰ میلیون تومان است.
این دو شهروند مسیحی ۲۹ اسفند ماه، برای تحمل حبس، به زندان اوین احضار شدند. وکیل آنها درخواست فرجام خواهی به دیوان عالی فرستاد اما بلاتکلیف هستند و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند. به نظر می‌رسد این اخطاریه به نوعی تشدید فشار به آنهاست.
سارا احمدی متهم به اداره کردن دستجات، شبه دستجات و گروه‌های غیرقانونی از طریق «مسیحیت تبشیری صهیونیستی» با هدف «برهم زدن امنیت ملی» است و به هشت سال زندان محکوم شده است! همسر او همایون ژاوه که از بیماری از پارکینسون شدید رنج می‌برد نیز متهم به عضویت در دستجات و گروه‌های غیرقانونی برای «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق عضویت در «مسیحیت تبشیری صهیونیستی» است که به دو سال زندان محکوم شده‌است.
این زوج نوکیش مسیحی همچنین به منع خروج از کشور و منع عضویت در حزب‌ها و گروه‌های اجتماعی نیز به مدت دو سال محکوم شده‌اند. دادگاه همچنان آنها را مجبور کرده به مدت شش ماه، روزی چهار ساعت خدمات عمومی رایگان به معلولان ذهنی و آن هم تحت نظارت حراست آسایشگاه ارائه دهند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'