سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گزارشی از وضعیت سهیلا حجاب در زندان

گزارشی از وضعیت سهیلا حجاب در زندان

سهیلا حجاب وکیل و فعال حقوق بشر و از مخالفان حجاب اجباری است و به همین خاطر در زندان میباشد.

کیهان نوین: سهیلا حجاب، زندانی سیاسی که در خرداد ماه سال 1398 توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و مدتی بعد به یکی از خانه‌های امن این سازمان منتقل و اندکی بعد مجدداً به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد.

وی نهایتا پس از ۸ ماه با سپردن وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شد. این وکیل دادگستری در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی»،‌ «تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب» و «تشکیل گروه غیرقانونی» مجموعا به ۱۸ سال حبس محکوم شد. بر اساس ماده تجمیع احکام ۵ سال از این میزان قابل اجرا خواهد بود. این  زندانی سیاسی در تاریخ ۳ خرداد سال ۱۳٩٩ بعد از خروج از دادگاه تجدید نظر بصورت وحشیانه ای توسط عوامل سپاه پاسداران و بازجویان زندان مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت و در حالیکه با موهایش او را روی زمین می کشیدند با صورت خونین بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این زندانی سیاسی  به دلیل انتشار نامه‌ای در حمایت از اعتراضات آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ و صحبت‌های وی در تماس‌های تلفنی با خارج از زندان و انتشار آن در فضای مجازی با پرونده‌سازی جدیدی مواجه شده است. در این پرونده جدید به اتهامات تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی محکوم شده است.

این وکیل زندانی در زندان، از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده و مورد تهدید قرار گرفته است . و در اعتراض به انتقالش به زندان قرچک دست به اعتصاب غذا نیز زده است

او در چند نامه، اتهام‌های مسئولان قضایی و امنیتی سپاه علیه خود را نادرست دانست و در آن‌ها از برخی ستم‌های جمهوری اسلامی بر ضد زندانیان و مردم، سخن گفته‌است.

پیام این وکیل زندانی به مردم ایران:

قدرت اجتماعی خود را دست کم نگیرید. اختلافات سیاسی، مسلکی و ایدئولوژیک را کنار بگذارید و در مقابل دشمن مشترک ما که جمهوری اسلامی است، متحد شوید.

لازم به ذکر است که این وکیل زندانی اولین‌بار در دی ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و پس از طی مراحل دادرسی به ۲ سال حبس محکوم شد. او پس از تحمل ۵ ماه حبس در زندان عادل آباد شیراز مشمول عفو و از زندان آزاد شد.

تهیه گزارش : زهرا لطفی

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'