سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آخرین گزارش از وضعیت سمانه نوروزی در زندان لاکان رشت

آخرین گزارش از وضعیت سمانه نوروزی در زندان لاکان رشت

سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت علیرغم موافقت نماینده دادستان تهران با تعویق مجازات حبس وی، کماکان محروم از رسیدگی پزشکی در این زندان به سر می برد.

کیهان نوین: روز یکشنبه ۸ فروردین، پس از پیگیری‌های مکرر نماینده دادستان تهران موافقت خود را نسبت به تعویق مجازات، به دلیل عدم تحمل حبس سمانه نوروزمرادی، زندانی سیاسی زندان لاکان رشت اعلام کرد. علیرغم گذشت سه روز از اعلام این تصمیم، با کارشکنی و عدم هماهنگی مسئولان، او کماکان در زندان به سر می‌برد. این زندانی سیاسی از بیماری لوپوس مفصلی رنج می برد و علیرغم نیاز به بستری جهت تخلیه عفونت سینه و درمان کیست مویی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

طی روزهای گذشته قند خون او آنقدر بالا رفته بود که برای بهبود وضعیت ۵ انسولین به او تزریق کرده اند”.

پیش از این دادستانی تهران به بهانه عدم مطابقت رای پزشکی قانونی تهران و رشت با آزادی سمانه نوروزمرادی مخالف کرده بود.

سمانه نوروز مرادی در تاریخ ۲۰ مهرماه ۹۹ پس از تشخیص کیست مویی توسط پزشک بهداری زندان و اعلام نیاز به عمل جراحی به بیمارستان امام خمینی اعزام شد اما بدون رسیدگی پزشکی مناسب به زندان اوین بازگردانده شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'