سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
توافق فرانسه و بریتانیا برای توقف عبور پناهندگان از کانال مانش

توافق فرانسه و بریتانیا برای توقف عبور پناهندگان از کانال مانش

بریتانیا و فرانسه برای توقف عبور پناهندگان غیرقانونی از کانال مانش قرارداد امضا کردند.

کیهان نوین: بر اساس این قرارداد که روز شنبه امضا شد، فرانسه متعهد شده است نیروهای گشت‌زنی در سواحلش را دو برابر کند و تجهیزات جدیدی از جمله پهپادها و رادارها را برای مبارزه با قاچاق پناهجویان به بریتانیا استفاده کند.

رویترز می‌نویسد طی سال جاری صدها نفر از جمله کودکان از کمپ‌های پناهندگی فرانسه با قایق‌های کوچک و از طریق کانال مانش به بریتانیا وارد شده و این کانال به یکی از گذرگاه‌های مهم و خطرناک عبور پناهندگان تبدیل شده است.

همچنین گزارش‌های زیادی از غرق شدن پناهندگان در کانال مانش منتشر شده، از جمله غرق شدن پنج عضو خانواده‌ای ایرانی با نام ایران‌نژاد در آبان ماه سال جاری که سه نفر آنها کودک بودند.

این خانواده از سردشت ایران بودند و قصد داشتند از فرانسه به بریتانیا بروند.

پریتی پتل وزیر کشور بریتانیا می‌گوید فرانسه طی سال جاری از ورود ۵ هزار پناهجوی غیرقانونی از طریق کانال مانش به بریتانیا ممانعت کرده و انگلیس طی ۱۰ سال گذشته ۱۵۰ میلیون پوند برای جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی به فرانسه پرداخت کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'