سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت شهره حسینی پس از حضور در دادسرا

بازداشت شهره حسینی پس از حضور در دادسرا

 روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۹، شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

کیهان نوین: شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی روز شنبه ۸ آذرماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش میزان وثیقه مواجه و به زندان اوین منتقل شد. شهره حسینی مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. او نهایتا پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

ماموران در زمان بازداشت شماری از وسایل شخصی او از جمله، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسناد و مدارک شخصی را ضبط کرده با خود برده بودند.

اتهامات مطروحه علیه خانم حسینی در دوران بازجویی همکاری با یکی از گروه‌های معاند نظام و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

وی مجددا در تاریخ ۸ آذرماه به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی احضار شد اما پس از حضور در دادسرا با افزایش مبلغ وثیقه به ۱ میلیارد تومان مواجه و بازداشت شد. او پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه پس از مراجعه خانواده این شهروند، بازپرس پرونده از قبول قرار وثیقه و آزادی این فعال مدنی امتناع کرده است. وی تاکنون از برقراری حق تماس تلفنی محروم مانده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'