سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت امین مرادی، عضو کانون نویسندگان ایران

بازداشت امین مرادی، عضو کانون نویسندگان ایران

روز یکشنبه کانون نویسندگان ایران با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت امین مرادی، شاعر و عضو این نهاد، به دست نیروهای امنیتی خبر داد.

کیهان نوین: این اطلاعیه می‌گوید که ماموران امنیتی صبح شنبه هشتم آذر ماه به منزل امین مرادی «یورش برده و پس از حدود دو ساعت تفتیش، وسایل شخصی‌اش از جمله دو دستگاه لپ‌تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و تعدادی کتاب را ضبط و او را به زندان اوین منتقل کردند».

علت بازداشت این عضو نویسندگان و نهادی که مسئول بازداشت او بوده است، مشخص نیست. در این حال کانون نویسندگان ایران با اشاره به بیماری ریوی این شاعر نسبت به وضعیت سلامت او آن هم در شرایطی که ویروس کرونا شیوع گسترده‌ای یافته است، ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

هم‌اکنون سه عضو دیگر کانون نویسندگان ایران در زندان به‌سرمی‌برند. رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن به اتهاماتی نظیر «عضویت در کانون نویسندگان ایران، انتشار خبرنامه‌ داخلی کانون، حضور بر مزار جانباختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای جعفر پوینده و محمد مختاری و شرکت در مراسم سالانه‌ احمد شاملو» به سه سال و نیم تا شش سال زندان محکوم شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'