سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت شهناز ثابت، شهروند بهایی جهت تحمل حبس

بازداشت شهناز ثابت، شهروند بهایی جهت تحمل حبس

صبح امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۹، شهناز ثابت، شهروند بهایی ساکن شیراز بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

کیهان نوین: شهناز ثابت پیشتر توسط دادگاه انقلاب شیراز به ۶ سال حبس محکوم شد و این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال زندان تقلیل یافت.

شهناز ثابت در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در شیراز و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. مامورین پیش از بازداشت ضمن تفتیش منزل، تعدادی از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم ثابت همراه با چند شهروند بهایی دیگر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ برگزار شد. خانم ثابت نهایتا در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال توسط توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعتراض به رای صادره، پرونده این شهروند بهایی به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شد و اواخر تیرماه امسال دادگاه تجدیدنظر استان فارس وی را به ۲ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'