سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت یک معلم  به ۴۵ ضربه شلاق

محکومیت یک معلم به ۴۵ ضربه شلاق

یکی از معلمان تهران با شکایت وزیر آموزش و پرورش و یکی از معاونانش، در دادگاه کیفری کارکنان دولت به تحمل ۴۵ ضربه شلاق به اتهام توهین به مقامات در یک کانال تلگرامی محکوم شده است.

کیهان نوین: رضا نهضت با شکایت محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، و ترکمن الله‌یار، معاون وزیر، به اتهام توهین به این دو نفر از طریق نشر و بازنشر مطالب طنزآمیز درباره آن‌ها در کانال تلگرامی خود به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

رضا نهضت پیش از این در اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که اتهامات اولیه‌اش «نشر اکاذیب، توهین و افترا» بوده، اما دادسرای فرهنگ و رسانه موارد نشر اکاذیب و افترا را رد کرد و برای رسیدگی به اتهام «توهین» پرونده‌اش را به دادسرای کارکنان دولت ارجاع داد.

صدور حکم شلاق برای این معلم با واکنش بسیاری از معلمان از سراسر ایران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و در ابراز همدردی با آقای نهضت، آمادگی خود را برای تحمل ضربات شلاق او اعلام کرده‌اند.

بر اساس حکم دادگاه، محکومیت صادرشده برای رضا نهضت طی ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'