سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازگشت پیام درفشان  با پایان مرخصی به زندان اوین

بازگشت پیام درفشان با پایان مرخصی به زندان اوین

امروز شنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۹، پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشت.

کیهان نوین: انتقال این وکیل دادگستری به زندان در حالی صورت گرفته که وی در تاریخ ۱۲ شهریورماه از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد و با توجه به ضرورت تکمیل دوره درمان ایشان در خارج از زندان، نظر پزشکی قانونی مرخصی سه ماهه بوده است.بازگشت این وکیل دادگستری به زندان در شرایطی صورت گرفته که با توجه به ضرورت تکمیل دوره درمان وی در خارج از زندان، نظر پزشکی قانونی مرخصی سه ماهه بود، اما با تمدید مدت مرخصی مخالفت شده است.

سعید دهقان،‌ وکیل مدافع پیام درفشان طی یادداشتی در خصوص بازگشت موکل خود به زندان نوشته است: «با توجه به نظر پزشکی قانونی مبنی بر ضرورت مرخصی ۳ماهه‌‌ی این وکیل زندانی برای درمان خارج از زندان و با توجه به حکم ماده ۵۰۲ ق.آیین دادرسی کیفری درباره تعویق یا تبدیل مجازات محکومین بیمار این احضار با تهدید به ضبط وثیقه، غیرقانونی است»

پیام درفشان پیشتر در تاریخ ۱۲ شهریورماه امسال از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.

پیام درفشان در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در دفتر کار خود بازداشت و در مکان نامعلومی مورد بازجویی قرار گرفت، آقای درفشان نهایتا اوایل تیرماه و با پایان مرحله بازجویی به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پیام درفشان، روز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹ در  شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. آقای درفشان به دلیل بیماری و ادامه درمان در جلسه دادگاه حضور نداشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'