سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بریتانیا از فرانسه خواستار برخورد جدی در برابر مهاجران شد

بریتانیا از فرانسه خواستار برخورد جدی در برابر مهاجران شد

وزیر امور مهاجرت بریتانیا می‌گوید دولت این کشور در صدد است تا هرچه سریع‌تر با همکاری فرانسه در زمینه تشدید تدابیر سخت‌گیرانه مهاجرتی، مانع عبور غیرقانونی پناهجویان از مسیر کانال مانش شود.

کیهان نوین: روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارش روز دوشنبه خود نوشت، به دنبال مذاکرات با مقام‌‌ها در پاریس، فیلیپ کراس وزیر دولت بریتانیا تصدیق کرد که فرانسه تا کنون تلاش‌های گسترده‌ای برای مقابله با مهاجران غیرقانونی که سعی دارند از مسیر کانال مانش خود را به خاک بریتانیا برسانند، به انجام رسانده است.

این مقام بلندپایه دولت بریتانیا یادآور شد فرانسه در سال جاری میلادی از عبور غیرقانونی بیش از هزار مهاجر که تلاش داشتند خود را به خاک بریتانیا برسانند، جلوگیری کرده است.

این در حالی است که تنها در روز پنج‌شنبه ۱۶ مرداد، ۲۳۵ مهاجر غیرقانونی با ۱۷ قایق کوچک از مسیر یادشده وارد آب‌های بریتانیا شدند. جمعه گذشته نیز بیش از ۱۳۰ نفر دیگر سوار بر ۱۳ قایق کوچک خود را به خاک بریتانیا رساندند.

وزیر بریتانیا در اظهارات اخیر خود از جزییات «این طرح جدید عملیاتی» سخنی به میان نیاورد اما اذعان کرد که اجرای تدابیر پیشین چندان موفقیت‌آمیز نبوده است، در غیر این صورت تا کنون عبور مهاجران غیرقانونی از مسیر کانال مانش به کلی «ناممکن و غیرعملی» شده بود.

به نوشته گاردین، بعید است اظهارات آقای کریس بتواند از خشم افرادی که با سیاست‌های دولت بریتانیا در امور مهاجران مخالف‌اند، کم کند.

گروهی از مخالفان در روزهای اخیر، دولت بریتانیا را به اتخاذ رویکردی بیش از پیش «بی‌نظم و آشفته» در قبال ورود مهاجران غیرقانونی به خاک این کشور متهم کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'