سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت آهنگساز به دلیل انتشار آواز زنان و رقص زن

بازداشت آهنگساز به دلیل انتشار آواز زنان و رقص زن

روز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی از احضارش به بخش سایبری دادگاه انقلاب ساری خبر داد.

کیهان نوین: مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی در پی احضارش به دادگاه انقلاب ساری به دلیل آنچه “انتشار آواز زن و رقص زن” عنوان شده است به مدت چند ساعت بازداشت و سرانجام با قید وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی پس از مراجعه به دادسرا از انتقال پرونده اش به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ساری مطلع شد.

آلبوم «اهل خاورمیانه» ساخته مهدی رجبیان، سال گذشته برنده مدال نقره جایزه موسیقی «گلوبال میوزیک اواردز» شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود. این آلبوم با همکاری هنرمندانی از ۱۲ کشور تهیه و تولید و توسط شرکت «سونی» در ماه مارس ۲۰۱۹ روانه بازار شد.

لازم به ذکر است، مهدی رجبیان به همراه برادرش حسین رجبیان و یوسف عمادی، در رابطه با وب سایت بارگذاری موسیقی به نام “برگ موزیک” در آذرماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب هر کدام به شش سال حبس تعزیری و جریمه‌ی نقدی محکوم شدند که این احکام در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تقلیل یافت.

این دو برادر شانزدهم خردادماه ۱۳۹۵ و اندکی بعد یوسف عمادی جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری خود را به زندانمعرفق کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'