سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شلیک نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به خودروی حامل اتباع افغان

شلیک نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به خودروی حامل اتباع افغان

احمد ترحمی بهابادی، معاون سیاسی استاندار یزد، ضمن تایید گزارش‌ها در خصوص شلیک ماموران نیروی انتظامی به خودروی حامل اتباع افغان، اعلام نمود که این خودرو به دلیل «سرعت بالا و برخورد شدید با گارد ریل» آتش گرفته است. 

کیهان نوین: بر اساس گزارش خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، در آتش‌سوزی یک خودروی حامل اتباع افغان در روز ۱۴ خرداد در مسیر مهریز به یزد سه نفر کشته شده و پنج نفر مجروح شدند.

ترحمی بهابادی گفت که این خودرو «با وجود اخطارهای مکرر قانونی و شلیک هوایی» به حرکت خود ادامه داده و ماموران به لاستیک خودرو شلیک کرده‌اند.

او اضافه کرد: «راننده خودرو با حرکت بر روی رینگ و استفاده از مواد محترقه و دودزا، همچنان به فرار ادامه داد که به دلیل جرقه‌های ناشی از حرکت بر روی رینگ، سرعت بالا و وجود مواد محترقه، این خودرو طعمه حریق شد.»

معاون سیاسی استاندار یزد گفت که این خودرو با وجود آتش‌سوزی به حرکت خود ادامه داده و در نهایت پس از برخورد به گاردریل وسط جاده متوقف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی یزد نیز گفته است که سه نفر از اتباع افغان که در صندوق عقب بودند بر اثر آتش‌سوزی کشته شده و تعدادی هم به بیمارستان منتقل شدند.

وزارت خارجه افغانستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این حادثه را با «جدیت» دنبال خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که به سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری این کشور در زاهدان دستور داده تا با حضور در محل حادثه و تماس با مقام‌های جمهوری اسلامی موضوع را از نزدیک دنبال کنند و اطلاعات را در اختیار وزارت خارجه قرار دهند.

در این اطلاعیه اعلام شده که هیاتی به ریاست سفیر افغانستان به محل این حادثه سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده گروهی از قاچاقچیان، اتباع افغان را از طریق خودرو به استان یزد منتقل می‌کنند. پیش از این نیز تعدادی از اتباع افغان در مسیر مهریز به یزد که مسیر ورود این خودروها به استان یزد است ، بر اثر واژگون شدن این خودروها جان خود را از دست داده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'