سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
توئیت خامنه‌ای و احتمال فراهم کردن زمینه مذاکره میان جمهوری اسلامی و آمریکا

توئیت خامنه‌ای و احتمال فراهم کردن زمینه مذاکره میان جمهوری اسلامی و آمریکا

حساب توئیتری علی خامنه‌ای، با انتشار مطلبی درباره امام دوم شیعیان، به گمانه‌زنی‌هادر شبکه‌های اجتماعی درباره احتمال مذاکره میان جمهوری اسلامی و آمریکا دامن زده است.

کیهان نوین: خامنه‌ای گفته است امام دوم شیعیان شجاع‌ترین چهره تاریخ اسلام است چون: «ایشان حاضر شد خود را و نام خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى کند و تن به صلح دهد، براى اینکه دیدبانى اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسلهاى آینده‌ى تاریخ را در موقع خود انجام دهد.»

تنش‌های شدید میان جمهوری اسلامی و آمریکا، خروج آمریکا از برجام و اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی و رویارویی‌های منطقه‌ای دو کشور باعث شده برخی این توئیت را «نرمش قهرمانان» خامنه‌ای در مقابل آمریکا قلمداد کنند. نرمش قهرمانانه، اصطلاحی است که خامنه‌ای پیش‌تر برای زمینه‌سازی انجام مذاکرات هسته‌ای به کار گرفته بود. برخی می‌گویند توئیت اخیر خامنه‌ای نیز تلاش برای فراهم کردن زمینه مذاکره با آمریکاست.

توئیت خامنه‌ای بازنشر مطالبی است که او در کتاب خود درباره امام حسن نوشته است و قبلا هم در وبسایت رسمی‌ رهبر جمهوری اسلامی بازنشر شده است.

برخی گزارش‌های تایید نشده از مذاکره علی شمخانی در مسقط پایتخت عمان با آمریکایی‌ها خبر می‌دهند.

خامنه‌ای در ماه‌‌های گذشته بر عدم تمایل «نظام» برای مذاکره با آمریکا تاکید کرده و گفته بود که منع مکرر مذاکره با آمریکا یکی از ابزارهای مهم بستن راه ورود آنان به ایران است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'