سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
توقف اخراج مهاجران افغان از آلمان به دلیل شیوع  کرونا

توقف اخراج مهاجران افغان از آلمان به دلیل شیوع کرونا

روند اخراج پناهجویان رد شده از آلمان به افغانستان تا اطلاع ثانی متوقف شده است.

کیهان نوین: آلمان اعلام کرد که به درخواست دولت افغانستان و به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا اخراج مهاجران افغان که درخواست پناهندگی آنان رد شده را متوقف کرده است.

آخرین پروازی که مهاجران اخراجی را از آلمان به افغانستان منتقل کرد روز ۲۲ اسفند انجام شد.

وزارت بهداشت افغانستان هشدار داده که در نتیجه شیوع ویروس کرونا در آن کشور ممکن است بیش از ۱۱۰ هزار نفر جان خود را از دست بدهند.

مسئول ادغام مهاجران در دولت آلمان پیشنهاد کرده که متقاضیان پناهندگی در این کشور تحت تاثیر بحران فعلی و برای تامین بخشی از هزینه‌های شخصی خود باید اجازه کار داشته باشند.

بیش از ۴۰ نهاد حقوق بشری اخیرا در بیانیه‌ای در اعتراض به بازگرداندن پناهندگان به کشورهای خود اعلام کردند: «اگر در شرایط فعلی می‌توان هزاران شهروند آلمانی را با پروازهای ویژه به کشور بازگرداند انتقال پناهجویان از اردوگاه‌های یونان نیز عملی است».

هفت کشور عضو اتحادیه اروپا برای کاهش فشار بر یونان پذیرفته‌اند که هزار و ۶۰۰ کودک مهاجر که والدین‌شان با آنها نیستند را بپذیرند. اما گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند با وجود اعلام آمادگی کشورها این طرح هنوز اجرا نشده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'