سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شورش زندانیان در زندان سپیدار اهواز

شورش زندانیان در زندان سپیدار اهواز

شامگاه دوشنبه ۱۱ فروردین زندانیان بند مردان زندان سپیدار اهواز به دلیل بدعهدی مسئولان زندان در اعطای مرخصی به آنان و وحشت از ابتلا به کرونا شورش کردند و برای مدتی کنترل افسر نگهبانی در داخل بند را به دست گرفتند.

کیهان نوین: گفتنی است دست‌کم ۷۰ زندانی از زندان گریختند و احتمالا دو زندانی هم در حین فرار کشته شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در مصاحبه ای عنوان کرد قطعا با افرادی که محرک ناآرامی در این زندان بوده اند برخورد قانونی خواهد شد.

در فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از شورش در زندان سپیدار اهواز منتشر شده، می‌توان به وضوح دید که بخشی از ساختمان زندان در آتش می‌سوزد. فرمانده انتظامی استان خوزستان درباره وقوع حریق در زندان گفت:

«تعدادی از زندانیان اقدام به سوزاندن چند سطل زباله در درون این زندان کردند که عوامل امنیتی و انتظامی حاضر در زندان این آتش‌سوزی‌های محدود را هم مهار کردند.

در برخی از فیلم‌ها صدای همهمه و فریاد از درون زندان همراه با صدای تیراندازی به گوش می‌رسد و در همان حال به تدریج شعله آتش از درون ساختمان زندان بزرگ‌تر می‌شود.

زندان سپیدار در جنوب شرقی اهواز در منطقه سپیدار واقع شده است.

در زندان‌ها به دلیل تراکم زندانیان تدابیری مانند قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌و شوی مداوم دست‌ها با صابون برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ عملا میسر نیست. زندانیان به وحشت افتاده‌اند و مانع‌تراشی مسئولان زندان برای اعطای مرخصی به آن‌ها به این وحشت دامن زده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'