سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

برگزاری هفتمین نشست بین المللی امنیتی در شهر هرات افغانستان

هفتمین نشست بین المللی «گفتگوی های امنیتی هرات» امروز جمعه 26 اکتبر 2018 در شهر هرات در غرب افغانستان با اشتراک نمایندگان بیش از 20 کشور برگزار شد و دو روز ادامه دارد.

کیهان نوین: محمد آصف رحیمی والی هرات با افتتاح این نشست گفت، امیدوار است که افغانستان به عنوان یگانه دموکراسی جوان در سطح منطقه مورد حمایت قرار گیرد.

والی هرات علاوه کرد: « ‌سپری شدن موفقانه‌ پروسه‌ انتخابات ثابت ساخت که مردم به‌عنوان حامیان اصلی این دموکراسی به ‌شدت از دستاوردها حمایت می‌کنند و امیدوارند که در مذاکرات احتمالی صلح هیچ گونه عقب‌گردی به گذشته وجود نداشته باشد و افغانستان منحیث یگانه دموکراسی جوان در منطقه مورد حمایت قرار گیرد».

در همین حال، رنگین دادفر سپنتا، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان در این نشست گفت، صلح و امنیت از نیازهای اساسی مردم افغانستان است و حالا فرصت آن است که تمام گروه ها سلاح های اش را به زمین بگذارند و صلح کنند.

سپنتا افزود: « ‌نیاز اساسی مردم افغانستان صلح و امنیت است. تجربه‌ چهل سال جنگ و کشتار نشان داد که به‌جز ویرانی و بربادی، به جایی نمی‌رسیم. امروز زمان آن رسیده است که تفنگ‌ها را همه جناح‌ها خاموش کنند تا همه انسان‌ها به آرامش دست یابند».

قابل ذکر است که نشست «گفتگوهای امنیتی هرات» هر سال در مرکز شهر هرات توسط انستیتوت مطالعات استراتیژیک افغانستان برگزار می گردد و نمایندگان بیش از 20 کشور در این نشست شرکت می کنند و در مورد مسایل مربوط به افغانستان و منطقه گفتگو می نمایند.

امسال هم این هفتمین نشست امنیتی هرات است که امروز جمعه برگزار شده و فردا شنبه هم ادامه دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'