سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

اعتراف یک فعال محیط زسیت به تخریب جنگل های شمال در حاکمیت ۴۰ ساله جمهوری اسلامی

 روز جمعه چهارم آبان‌ماه ۹۷ یک عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست و منابع طبیعی با اعتراف به این موضوع گفت: «بر اساس آمار منابع طبیعی و جنگل داری کشور، جنگل شمال در طول ۴۰ سال گذشته از ۳ میلیون و ۶۰۰ به یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار رسیده است.

کیهان نوین:وی با تأکید بر اینکه در حاکمیت ۴۰ ساله جمهوری اسلامی  محیط زیست نیز در امان نبوده و نیمی از جنگل‌های شمال از بین رفتند. وقتی نیمی از جنگل را از بین بردیم، دیگر باران نعمت نیست و هر بارش تبدیل به سیل می شود،گفت: «تغییرات اقلیمی باعث شده تا باران معمولی نداشته باشیم، در گذشته حجم مشخصی از باران در طول ۶ ماه به زمین می‌نشست اما امروزه این حجم از باران در مدت ۶ روز می‌بارد و این امر آسیب‌زا است».

 

رسانه‌های آزاد مانند روزنامه‌ها و خبرنگاران مستقل نیز در ریشه‌یابی مشکلات فرهنگی به ویژه این عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست افزود: «در حوزه زیست محیطی و تغییرات اقلیمی بسیار کم ورود کرده‌اند. به طور مثال در اطراف دریاچه ارومیه کشت انگور را به کشت سیب تغییر دادند که آب‌بری آن ۵ برابر بیشتر است و سطح زیر کشت نیز افزایش یافت، به همین دلیل در یک مقطع کوتاه کشاورزان نسبت به این امر احساس رضایت داشتند اما کمتر از ۱۰ سال این دریاچه خشک شد».

 

وی با اشاره به اینکه میزان بارش در ۵۰ سال اخیر ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد و بر خلاف آن میزان سیل ۵۰ برابر بیشتر شده است، تصریح کرد: «باران امروز برای شمال کشور یک مصیبت محسوب می شود چرا که در بالادست ها درختان را تحت عنوان توسعه، ویلاسازی و بسیاری از عنوان های دیگر از بین بردیم و از بین رفتن جنگل به معنی هدایت بهتر سیلاب‌ها است».

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'