سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

دیدبان حقوق بشر از سوئد به دلیل اخراج فلسطینی ها انتقاد کرد

انتقاد دیدبان حقوق بشر از دولت سوئد متوجه این است که دولت سوئد می کوشد فلسطینی‌هایی که فاقد تابعیت هستند را به کشورهای پیرامون خلیج فارس اخراج کند و این در حالی است که این کشورها عموماً به این فلسطینی ها اجازه‌ی ورود نمی دهند.

کیهان نوین: بنا بر گزارش دیدبان حقوق بشر نتیجه‌ی سیاست سوئد در این زمینه این است که این فلسطینی ها پا درهوا می مانند یعنی نه می توانند اجازه‌ی اقامت در سوئد داشته باشند و نه می توان آنها را از سوئد اخراج کرد.

نیکولاس مک گرین، از مسئولان بلند پایه ی بررسی حقوق بشر در کشورهای گوناگون در سازمان دیدبان حقوق بشر، در این زمینه بشدت از دولت سوئد انتقاد می کند و می گوید سیاست سوئد نشانگر بی اطلاعی فوق العاده ای از وضعیت کشورهای پیرامون خلیج فارس است.

سازمان دیدبان حقوق بشر: سیاست سوئد نشانگر بی اطلاعی فوق العاده ای از وضعیت کشورهای پیرامون خلیج فارس است

نیکولاس مک گرین ادامه می دهد که عملاً نمی توان فلسطینی‌هایی را که تابعیتی ندارند و از کشورهای پیرامون خلیج فارس به سوئد آمده اند به این کشورها پس فرستاد چرا که برای نمونه عربستان سعودی یا امارات متحده عربی، این اخراجی‌های از سوئد را تنها در صورتی می پذیرند که از طریق ضامنی در سوئد اجازه‌ی اقامت و کار در این کشورها را دریافت کنند و انجام چنین کاری، امکان پذیر نیست، چرا که پناهجوی فلسطینی خود باید چنین شخصی را پیدا کند و واضح است که امکان چنین کاری بسیار ناچیز است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'