سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گزارشی از وضعیت مریوان عبدالکریم رضا،زندانی امنیتی محبوس در رجایی شهر

گزارشی از وضعیت مریوان عبدالکریم رضا،زندانی امنیتی محبوس در رجایی شهر

مریوان عبدالکریم رضا، زندانی امنیتی تبعه عراق، هم‌اکنون سومین سال از دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر سپری می‌کند.

images-11کیهان نوین: مریوان عبدالکریم رضا (نجف عبدالرحمن)، شهروند تبعه عراق از سوی دستگاه قضایی ایران محکوم به سی وسه سال حبس می‌باشد و هم‌اکنون در زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود.

مریوان عبدالکریم رضا، متولد سال ۱۳۶۷ و اهل کرکوک عراق که برای کار به تهران مهاجرت کرده بود، دردهم آذرماه ۱۳۹۱ از سوی نیروهای امنیتی به اتهام اقامت غیرقانونی بازداشت و پس از ۷ ماه ونیم بازجویی و شکنجه دربند۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه منتقل شد.

این زندانی امنیتی بدون دسترسی به وکیل در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور، حمل سلاح جنگی، استفاده از لباس نظامی و تهدید با سلاح، به تحمل ۳۳ سال و ۳ ماه حبس محکوم گردید که این حکم بدون طی کردن مراحل عادلانه در مراحل تجدیدنظر تأیید و به وی ابلاغ شد.

گفتنی است که در مراحل دادرسی با درخواست وی، مبنی بر تماس با سفارت عراق و نماینده حکومت اقلیم کردستان، مخالفت به عمل آمده است.

این شهروند تبعه عراق با توجه به قانون تجمیع جرایم می‌بایست متحمل هفت سال و نیم حبس در زندان رجایی شهر شود و هم‌اکنون چهل و چهارمین ماه از دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر می‌گذراند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'