سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دوقربانی کودک براثر خطای پزشکی در کردستان

دوقربانی کودک براثر خطای پزشکی در کردستان

خطای پزشکی در کردستان دو قربانی دیگر گرفته و هیچ ارگانی هم پاسخگوی خانواده هایشان نیست.

img20160917_094632کیهان نوین: در شهرستان بانه‌ یک دختر ۱۵ ساله‌ به نام «بفرین رحیم زاده» قربانی خطای پزشکی شده و‌ در سنندج هم یک پسر بچه ٧ ماهه بر اثر خطای پزشکی در مراکز درمانی، دچار نوعی بیماری لاعلاج گردیده است.

یک منبع نزدیک به خانواده ی بفرین گفت: او که به عفونت روده دچار شده بود، از سوی دکتر «شاپور عزیزی» پزشک جراح، سهوا مورد جراحی آپاندیس قرار گرفته و این امر باعث وخامت حالش شده و او هر دو کلیه اش را از دست داده است.

تاکنون نه مسئولین بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی و نه مسئولین پزشکی استان، جوابگوی این خانواده بوده و جراح نامبرده هم خود را از این خانواده مخفی نموده است.

بستگان وی هم نه توان مالی انجام عمل پیوند کلیه را دارند و نه توانایی پیگیری پرونده ی قضایی علیه این پزشک را دارند.
از سوی دیگر یک کودک خردسال در سنندج به نام «صهیب» به بیماری میلومننگوسل یا بیرون‌زدگی نخاع مبتلاست و خانواده ی او عنوان کرده اند که تشخیص نادرست پزشکان در هنگام سونوگرافی در چهار بار مراجعه به بیمارستان سنندج، دلیل بوجود آمدن وضعیت موجود می‌باشد.
صهیب پس از تولد، لکه جوش بزرگی در ناحیه ی پشت داشت که پزشکان کُردستان و تهران از علاج و درمان عاجز هستند و تنها به مرگ زودرس کودک در سن ۵ سالگی اکتفا کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'