سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
موج بزرگ بازداشت توسط نیروهای امنیتی در غرب کشور

موج بزرگ بازداشت توسط نیروهای امنیتی در غرب کشور

نیروهای امنیتی طی ماه‌های اخیر دست به بازداشت شهروندان کرد در شهرهای مختلف کشور زده‌اند و هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت آنان نیز در دست نیست.

downloadکیهان نوین: موج بازداشت و احضار شهروندان کرد در شهرهای کردنشین ایران همچنان رو به افزایش بوده، به‌ طوری‌ که بخش آمار نشان از این می دهد که در ایران تنها در دو ماه گذشته بیش از ۵۰ تن از شهروندان کرد را بازداشت شده است.

روز دوشنبه چهارم امردادماه سال جاری (سیامک دهبکری) پس از بازگشت از کردستان عراق و به هنگام دیدار با یکی از بستگان خود، توسط نیروهای امنیتی به همراه ضرب و شتم بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل شد.

اواخر تیرماه نیز (ناصر ویسی) فعال سیاسی کرد، پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل و تا لحظه تنظیم خبر هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

همچنین در روزهای پایانی تیرماه نیروهای امنیتی در استان کرمانشاه به اتهام (همکاری با احزاب کردی) دست به بازداشت ۹ تن از شهروندان کرد زدند که اسامی هفت تن از آن‌ها (محمود صباحی، نجیم خدادای، جمشید شریفی‌آزاد، هوشیار نمامی، عنایت رمضانی، جهانبخش نمامی و شمس‌الله مرادی) می‌باشد.

بازداشت‌شدگان پس از بازداشت به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل‌شده‌اند.

در تاریخ ۱۱ خردادماه سال جاری نیز یکی دیگر از شهروندان کرد به نام (علی دلاوری) بازداشت می‌شود.

علیرغم پیگیری‌های خانواده این زندانی تاکنون موفق به کسب اطلاعی از وی نشده‌اند.

تمامی این شهروندان کرد از حتی حق تماس و یا تسخیر وکیل را تا کنون نداشته‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'