سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خودکشی یک دختر جوان به دلیل تحمیل ازدواج اجباری

خودکشی یک دختر جوان به دلیل تحمیل ازدواج اجباری

دختر ۱۲ساله کامیارانی به دلیل تحمیل ازدواج از سوی مادربزرگش خود را حلق آویز کرد.

خودکشی-دختر-۱۲-ساله-به-دلیل-تحمیل-ازدواج-اجباریکیهان نوین: ظهر روز شنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۵، دختر ۱۲ ساله‌ای در شهرستان کامیاران که مادرش اهل روستای پالنگان و پدرش اهل روستای کنگره است ٬در تپه پیرمحمد با پاره کردن چادر مادربزرگش و حلق آویز کردن خود از میله‌های گاز، به زندگی خویش پایان داد. با پایین رسیدن سطح هوشیاری دختر ۱۲ ساله به پایین‌ترین حد ممکن، صبح روز دوشنبه ۱۱ مردادماه در بیمارستان درگذشت.

در پی فوت دختر برای تبیین بیشتر این حادثه غم‌انگیز، صبح دیروز با اعزام خبرنگار به محل واقعه، گفتگویی با اهالی محله ترتیب داده شد. اهالی محله در گفتگو با خبرنگار اعزامی علت خودکشی او را عدم تمایل وی به ازدواج با شخص مذکور دانستند. آنها گفتند که «مرحوم پیش از این، برای بار نخست با شال مادربزرگش قصد خودکشی داشت که با آگاه شدن مادربزرگش، عمل خودکشی وی ناموفق بود». به گفته اهالی محله «این دختر که تنها ۱۲ سال سن داشت با مرگ پدر و ترک مادرش، با مادربزرگش زندگی می‌کرد». در پی اجبار مادربزرگش به تحمیل ازدواج او، مرحوم تنها راه برای امتناع از خواسته مادربزرگش را در خودکشی دید و با پایان دادن به زندگی خویش یک «نه» غم‌انگیز به ازدواج‌های اجباری و به ستم‌هایی که روح و جسم زنان را در جامعه پدرسالار هدف می‌گیرند، داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'