سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعدام مخفیانه سه جوان اهوازی توسط جمهوری اسلامی

اعدام مخفیانه سه جوان اهوازی توسط جمهوری اسلامی

بامداد امروز پنج‌شنبه 28 مرداد، 3 جوان عرب اهوازی”قیس عبیداوی” 25 ساله، به همراه برادرش “احمد عبیداوی” 20 ساله و پسرعمویش “سجاد بلاوی (عبیداوی)” به اتهام “محاربه” و ” اقدام به عمليات مسلحانه “توسط ماموران جمهوری اسلامی اعدام شدند.

13930229115546372796064کیهان نوین:  به گزراش روابط عمومی دادگستری استان خوزستان” اجرای حکم اعدام سه زندانی “پرونده حمیدیه” را صبح امروز اعلام كرده است.

در فروردین ماه ۱۳۹۴ موتورسوارانی ناشناس به چادر سربازان نیروی انتظامی در پست بازرسی گمبوعه در حد فاصل اهواز حمیدیه، حمله کرده و سه نفر از آنان را کشتند. در پی این رویداد نیروهای امنیتی بیست تن از شهروندان ساکن شهر حمیدیه را بازداشت کردند.

اين افراد به اتهام “اقدام عليه امنيت كشور و محاربه با خدا و افساد في الارض” از طريق “حمله به پاسگاه نيروى انتظامى جنب كاخ شيخ عبدالحميد خزعل، در سال 1392 و مجروح كردن دو مامور، تخريب و سوزاندن ماشين آلات و تجهيزات شركت نفت در سال 1392، حمله به كاروان‌هاى راهيان نور در قرارگاه ثامن الأئمة در سال 1394، كشتن “گاطع عبيداوى” يكى از وابستگان حكومتى و مجروح كردن يک روحانی در سال 1390، تشكيل «گروهی مسلح» هجوم به ايستگاه بازرسى نيروى انتظامى در پارک گمبوعه در 13 فروردين 1394، در دادگاه انقلاب اهواز محاكمه شدند و حكم آنها دو ما قبل توسط ديوان عال كشور تاييد شد.

فعالان سیاسی و حقوقی اهوازی می‌گویند كه متهمان همه اين اتهامات را رد كرده و گفته‌اند که اعترافات زير شكنجه شديد از آنها گرفته شده و معتقدند كه دستگاه قضایی ایران همه فعالان سیاسی، فرهنگی و مدنی را به این برچسب‌ها متهم می‌کند.

فعالان حقوق‌بشری عرب اهوازی با انتقاد شدید از این احکام آنها را فاقد هر گونه دلایل قانونی و حقوقی دانسته‌اند.
طبق گزارش فعالان حقوق بشری اهواز، هنگام محاكمه، نيروهاى امنيتى با فشار بر خانواده‌هاى كشته‌شدگان از آنها خواستند تا در دادگاه حاضر و عليه متهمان شهادت دهند اما همگی آنها از حضور در دادگاه امتناع کرده و تنها یک خانواده در دادگاه حاضر شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'