سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ضبط اموال پنج پناهجوی ایرانی توسط پلیس دانمارک

ضبط اموال پنج پناهجوی ایرانی توسط پلیس دانمارک

برای اولین بار  در تاریخ دانمارک با ورود پنج پناهجوی غیرقانونی به فرودگاه کپنهاگ، پلیس اموالش‌شان را ضبط و مصادره کرد.

Billund Airport terminalکیهان نوین: امروز پنج‌شنبه ۳۰ ژوئن دانمارک برای اولین بار قانونی را احرا کرد که سال گذشته در مجلس نمایندگان دانمارک تصویب شده بود. ایم قانون جنجالی به نام قانون شماره ۱۰۲، به پلیس اجازه می‌دهد که اموال پناهجویان را هنگام ورود به دانمارک بگردند و مصادره کنند.

پنج مهاجری که روز پنج‌شنبه وارد دانمارک شدند، ایرانی هستند و مقداری دلار و یورو به ارزش ۱۲۹ هزار و ۶۰۰ کرون دانمارک پول و جواهرات همراه داشتند.

مصادره اموال پناهجویان در صورتی است که آنها بیش از ۱۰ هزار کرون دانمارک حدود ۱۰۰۰ یورو پول یا جواهر همراه داشته باشند. همچنین یک خانواده که از دو فرد بزرگسال و پنج کودک شود، روی هم می‌توانند ۵۰ هزار کرون دانمارک داشته باشند.

بر اساس این قانون، پلیس اجازه ندارد که کارت اعتباری پناهجویان را مصادره کند اما اگر حساب بانکی آنها بیش از مقدار مشخص شده سپرده داشته باشد، اداره مهاجرت دانمارک پول پناهجویان را مصادره خواهد کرد.

هنگام تصویب این قانون در سال گذشته، وزیر مهاجرت دانمارک اینگر استوی برگ مورد انتقاد رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.

پنج پناهجوی ایرانی اکنون به جرم داشتن مدارک جعلی دستگیر شده‌اند و دو مرد و سه زن ۲۶ تا ۳۵ ساله هستند.

پلیس ۷۹ هزار و ۶۰۰ کرون از پول همراه این افراد را مصادره کرده است.

قانون مصادره اموال پناهجویان بخشی از طرح‌هایی است که برای محدود کردن ورود پناهجویان به این کشور به مرحله اجرا رسیده است.

از سال گذشته همراه با افزایش تعداد مهاجرانی که به مقصد اروپای غربی و شمالی از سوریه و دیگر کشورهای در حال جنگ حرکت کردند، کشورهای اروپایی قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای محدود کردن ورود پناهجویان تصویب و اجرا کرده‌اند.

در کشورهای اسکاندیناوی که به دلیل امکانات رفاهی برای پناهجویان مشهور بودند و از مقاصد پر طرفدار پناهجویان به شمار می‌رفتند،

قوانین دشواری تصویب شده، از جمله اینکه پارلمان سوئد هفته گذشته به قوانینی رای داد که امکان دریافت اقامت دائم و پیوستن اعضای خانواده را برای پناهجویان محدود می‌کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'