سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
استعفای مدیرعامل سه بانک بزرگ ایران

استعفای مدیرعامل سه بانک بزرگ ایران

به‌دنبال افشای فیش‌های حقوقی برخی از  مدیران، خبرگزاری‌ها  از استعفای سه مدیر عامل بانکی خبر داده‌اند.

715_zhicmuyکیهان نوین: اسماعیل‌ لله‌گانی از بانک صادرات، سیامک دولتی از بانک قرض الحسنه مهر ایران و علی رستگار از بانک ملت استعفا داده‌اند، البته این استعفاها هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است.

در عین حال، عنوان می شود که با رفتن این افراد، اخلاقی به بانک ملت، زراعتی به صادرات و اکبری به مهر ایران خواهند رفت و جایگزین مدیران عامل قبلی خواهند شد.

نیز از تلاش‌های علی رستگار، مدیر عامل بانک ملت برای ابقا در سمت خود خبر داده است. رستگار از امضای صورت‌جلسه هیئت مدیره خودداری و اعلام کرده که در ساعت ۱۷ امروز با یکی از مقامات ارشد دولتی درباره ابقای خود در بانک ملت جلسه دارد.

پیشتر نیز، رییس بیمه مرکزی ایران در پی رسوایی های اخیر افشای فیش های حقوقی از سمت خود استعفا داده بود. طبق این فیش‌ها، تنها سه مدیر ارشد بیمه مرکزی ۱۸۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و حقوق یک نفرشان ۸۷ میلیون تومان است.

علی صدقی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران، نیز قرار بود در پی افشای فیش حقوقی «نجومی» خود برکنار و جانشین او معرفی شود. اما تا کنون این امر محقق نشده است.+

خامنه‌ای نیز در دیدار دیروز خود با جمعی از مقامات جمهوری اسلامی موضوع فیش‌های حقوقی را از استثناها دانست و گفت: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای «پاک‌دست» هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

وی با تاکید بر وظیفه رییس جمهوری نسبت به رسیدگی به موضوع فیش‌های حقوقی خواستار آن شد، که رسیدگی به این موضوع شامل مرور زمان نشود و نتیجه آن به اطلاع مردم ایران نیز برسد.

خامنه‌ای افزود: «بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاهها، در حد معقول است و دریافتی‌های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'