سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت یک پناهجوی ایرانی به اتهام اقدام به خودشکی در استرالیا

محکومیت یک پناهجوی ایرانی به اتهام اقدام به خودشکی در استرالیا

دولت استرالیا، یک پناهجوی ایرانی را که در اردوگاهی در جزیره نائورو، در اقیانوس آرام، اقدام به خودکشی نموده بود به یک سال حبس محکوم کرد.

102_10-blog-lista-07کیهان نوین: محکومیت پناهجوی ایرانی به ۱۲ ماه زندان، واکنش و انتقادات وکلای پناهندگان در استرالیا و سیاستمداران دولت را به همراه داشت. این پناهجوی ایرانی با دختر ۸ ساله خود در این اردوگاه به سر می برد.

مقامات نائورو می‌گویند دادستان‌ها خواستار آن هستند تا از اقدامات مشابه در میان دیگر پناهجویان با هدف آسیب رساندن به خود برای فرار از اعمال قانونی جلوگیری نمایند.

نهادهای مدافع حقوق بشر، به ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، نظام بررسی تقاضای پناهندگی در خارج از سرزمین استرالیا را برای افرادی که خواستار پناهنده شدن به استرالیا هستند، به شدت مورد انتقاد قرار می دهند.

گروهی از متقاضیان پناهندگی به استرالیا در جزیره نائورو، در آبهای اقیانوس آرام و در اردوگاهی زیر نظر مقامات دولت استرالیا در چارچوب طرح “راه‌حل صلح‌آمیز” نگهداری می شوند. این جزیره در فاصله ۳ هزار کیلومتری شمال شرقی استرالیا قرار دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'