سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نظارت آمریکا بر روند اجرای توافق هسته‌ای ازسوی ایران

نظارت آمریکا بر روند اجرای توافق هسته‌ای ازسوی ایران

آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه 28 فروردين اعلام کرد که  آمریکا بر روند اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران نظارت می کند..

8BE0BDC5-9294-46D1-9AD6-3E0B20390856_mw1024_s_nکیهان نوین: آشتون کارتر، می افزاید«ما امیدواریم که ایران به فعالیت هایی خصمانه خود در منطقه که باعث نگرانی همپیمانان و دوستان آمریکا مى شود، پایان دهد».

وزیر دفاع آمریکا که برای جمعی از سربازان ایالات متحده در مستقر در امارات سخن می گفت، تاکید کرد، بخشی از وظیفه ومسئولیت سربازان آمریکا در خاورمیانه جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است.

آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به خاورمیانه که با هدف بررسی مبارزه با داعش آغاز شده است، روز شنبه وارد ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی شد.

وی قرار است پنجشنبه آینده در نشست کنفرانس کشورهای همکاری خلیج که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آن نیز حضور خواهد داشت، شرکت کند.

آشتون کارتر در رابطه با توافق هسته‌ای با ایران، گفت:«توافق هسته‌ای با ایران از این جهت خوب است که خطر ساخت سلاح اتمی از میان رفت البته اگر ایران به مفاد توافقنامه پایبند باشد».

گفت: «ما بر عملکرد تهران در این زمینه نظارت می کنیم وامیدواریم که ایران به تعهدات خود پایبند باشد و به اقدامات خصمانه‌ای که دوستان و همپیمانان ما از جمله کشور میزبان امارات متحده عربی را نگران می کند، پایان دهد.»

وی خطاب به سربازان آمریکا گفت:« شما بخشی از سیستم بازدارنده نفوذ ایران و در کنار دوستان ما ایستاده‌اید ».

هم اکنون ایالات متحده آمریکا حدود 3900 نظامی برای آموزش و حمایت از نیروهای عراقی در این کشور مستقر کرده است.

کارتر در این سفر با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و شاهزاده محمد بن سلمان، وزیر دفاع و ولی ولیعهد سعودی و خالد بن محمد العطیه وزیر امور دفاعی دولت قطر دیدار خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در این سفر از مناطق استقرار نیروهای آمریکایی در عراق و سایر مناطق خاورمیانه بازدید خواهد کرد.

آشتون کارتر همچنین قرار است از پایگاه نظامی الظفره که بارها از سوی ائتلاف جهانی علیه داعش برای بمباران مواضع این گروه استفاده شده است، دیدن کند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سفرش به ریاض پایتخت سعودی خواهد رفت تا در کنار باراک اوباما، خواستار مشارکت کشورهای همکاری خلیج در بازسازی مناطق تخریب شده عراق در حملات داعش شود.

او همچنین قرار است در دیدار با روسای کشورهای شورای همکاری خلیج درباره گسترش جنگ با داعش گفت وگو کند.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'