سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هشدار وزارت دفاع فرانسه از احتمال ورود صدها هزار مهاجر غیر قانونی از لیبی به اروپا

ژان ایو له‌دریان، وزیر دفاع فرانسه امروز پنج‌شنبه 5 فروردین هشدار داد که حدود ۸۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی که هم‌اکنون در کشور لیبی به‌ سر می‌برند امیدوارند که وارد اروپا شوند.

994484_276کیهان نوین: ژان ایو له‌دریان، وزیر دفاع فرانسه، در گفت‌وگویی که با رادیو یوروپ ۱ داشت عنوان کرد، «صدها هزار» نفر که از جنگ و فقر در خاورمیانه و مناطق دیگر فرار کرده‌اند، اکنون در لیبی هستند و تعداد آنها چیزی در حدود ۸۰۰ هزار نفر است.

تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون پناه‌جو وارد اروپا شدند که حدود نیمی از آنها سوریه‌ای هستند و بیشتر آنان نیز روانه آلمان شدند.

طبق آماری که کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد به‌تازگی منتشر کرد، در دو ماه نخست سال جاری میلادی نیز بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو از دریای مدیترانه عبور کرده‌ و پا به خاک اروپا گذاشته‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که با توجه به توافق مناقشه‌برانگیز میان ترکیه و اتحادیه اروپا که با هدف مسدود کردن مسیر دریایی ترکیه – یونان به روی پناهجویان شکل گرفته است، این نگرانی وجود دارد که شمار پناهجویانی که حاضر شوند مسیر پرمخاطره لیبی به ایتالیا را طی کنند، بیشتر از این هم شود.

گارد ساحلی ایتالیا در سال گذشته هزاران پناهجو را که در آب‌های مدیترانه گرفتار شده بودند نجات داد، اما صدها تن از این پناهجویان نیز در نهایت غرق شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'