سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
عدم برگزاری دادگاه مجدد دو زندانی محکوم به اعدام

عدم برگزاری دادگاه مجدد دو زندانی محکوم به اعدام

پرونده فرزاد شاه نظری و تیمور نادری زاده دو زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر، که پیشتر توسط قاضی مقیسه به اعدام محکوم شده بودند و این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده بود برای بررسی مجدد به شعبه ۱۵ ارجاع شد که دیروز جلسه دادگاهی آنها به دلیل عدم حضور قاضی صلواتی، برگزار نگردید.

farzad-shah-nazari-teymoor-naderi-zade-300x191کیهان نوین: دیوان عالی کشور در آبان ماه امسال حکم اعدام فرزاد شاه نظری و تیمور نادری زاده را نقض کرد و پرونده را این بار برای رسیدگی به شعبه ۱۵ فرستاد. این دو، سال ۱۳۹۲ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اعدام محکوم شده بودند.

تیمور نادری زاده و فرزاد شاه نظری در خرداد ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و حدود ۲۰ ماه در سنندج، زنجان و زندان اوین در سلول های انفرادی بودند و بعدا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

تیمور نادری زاده در سنندج و فرزاد شاه نظری در شمال کشور بازداشت شده اند. هر دو زندانی هم اینک در سالن ۱۰ اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهر نگهداری می شوند که عمدتا مختص محکومین به اعدام اهل سنت است.

عرفان نادری‌ زاده فرزند تیمور نیز با اتهامات مشابه به هشت سال حبس محکوم شده و در حال حاضر در بند هفت زندان رجایی‌شهر محبوس است. باوجود دشواری های زیاد و درخواست های مکرر مسئولین زندان رجایی شهر با درخواست انتقال آنان به بند واحد مخالفت کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'