سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتراض رئیس فراکسیون کارگری نسبت به ضرب و شتم کارگران یک کارواش توسط عوامل شهرداری تهران

اعتراض رئیس فراکسیون کارگری نسبت به ضرب و شتم کارگران یک کارواش توسط عوامل شهرداری تهران

محسن سرخو رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خطاب به ریاست این شورا نسبت به اقدامات عوامل شهرداری تهران مبنی بر تخریب یک کارواش موقوفه و ضرب و شتم کارگران آن اعتراض کرد.

2کیهان نوین: محسن سرخو در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران گفت: برابر گزارش واصله مردمی و رئیس محترم هیات امنای مسجد قدس در اولین ساعات بامداد مورخه 17/11/94 عوامل شهرداری اقدام به حمله و ضرب و شتم کارگران و تخریب کارواش موقوفه مسجد نموده‌اند و پس از تخریب، با قراردادن نیوجرسی و خاکریزی مقابل در، مانع گذر افراد شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه دو شب قبل از بروز حادثه نیز عوامل شهرداری به محل مذکور مراجعه و به کارگران اعلام کردند که جهت پلمپ کارواش مسجد محل را ترک کنند که با مقاومت نگهبان و کارگران مواجه شده و نهایتا با ایجاد درگیری، موقعیت را ترک کرده‌‌اند. سپس عده دیگری مجددا به کارواش موقوفه حمله و آن را تخریب کردند.

سرخو با اشاره به اینکه قوانین و مقررات در زمان بروز تخلف ساختمانی و کاربری، تکالیف شهرداری را به روشنی مشخص کرده‌ است، خاطرنشان کرد: علت عدم ارائه مجوز احتمالی تعطیل یا تخریب بنای کارواش و سایر اقدامات، خلاف شئون اخلاقی و مذهبی مشخص نیست.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران اضافه کرد: با نظر به قرار گرفتن در دهه مبارک فجر و با توجه به اینکه در برنامه 5 ساله دوم، ساخت 2000 مسجد برای شهرداری تکلیف شده است و شهرداری تهران همه ساله هزینه‌های زیادی را برای ساخت و یا تجهیز مساجد هزینه می‌کند، اعمال این رویه‌های نادرست بر خلاف اهداف عالیه نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد: مقتضی است؛ ضمن برخورد سریع و قاطع با متخلفان، نتیجه را اعلام و از تکرار چنین حوادث تلخ و غیرقابل دفاع ممانعت بعمل آید و دراجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران به عنوان تذکر ابلاغ کنید.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'