سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش حسن روحانی به اعتراض شخصیت های سیاسی اصلاح طلب

واکنش حسن روحانی به اعتراض شخصیت های سیاسی اصلاح طلب

طی روند رد صلاحیت های گسترده داوطلبان اصلاح طلب و اعتدالگران برای انتحابات پارلمانی ایران که با اعتراض شخصیت های سیاسی این طیف مواجه شده است، منابع خبری ایران روز دوشنبه از پادرمیانی حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی برای مذاکره با شورای نگهبان در این زمینه خبر دادند.

imagesکیهان نوین: الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی گفته است که حسن روحانی در ارتباط با رد صلاحیت‌ های داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس با شورای نگهبان که مسئول رسیدگی به صلاحیت داوطلبان است، مذاکره خواهد کرد.
در پی اعتراض شخصیت های سیاسی اصلاح طلب حسن روحانی گفته است که وی از همه اختیاراتش در این باره استفاده خواهد کرد.
سایت انتخاب، روز سه شنبه ضمن انتشار اسامی شخصیت های برجسته و معروف در تهران و دیگر شهرها که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند، موضوع رد صلاحیت محسن هاشمی را تکذیب کرده است.
علی مطهری، فرزند آیت الله مرتضی مطهری که در اوایل انقلاب توسط گروه «فرقان» ترور شد، مرتضی اشراقی نوه موسس جمهوری اسلامی و فاطمه هاشمی دختر آیت الله رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام از چهره های مشهوری هستند که در تهران رد صلاحیت شدند.
فرصت 20 روزه شورای نگهبان از امروز 27 دی ماه برای دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی درباره کلیه داوطلبان آغاز شد.
طبق تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورتی که نظر هیأت مرکزی نظارت مبنی بر رد صلاحیت داوطلبانی باشد که صلاحیت آنان مورد تایید هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه قرار گرفته است، داوطلبان می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم نمایند.

شورای نگهبان 20 روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی نظارت نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌کند. این فرصت 20 روزه از امروز (27 دی ماه) آغاز و 16 بهمن ماه پایان می‌یابد.
«اخبار غیررسمی حاکی است که افرادی چون محسن رهامی، جواد اطاعت، علی صوفی، فاطمه هاشمی، علی مطهری، احمد پورنجاتی، ابوالفضل شکوری، الیاس حضرتی، مرتضی الویری، محمد اشرفی اصفهانی و برخی دیگر از چهر‌ه‌های اصلاح‌طلب در تهران و شهرستان‌ها جز افرادی هستند که صلاحیت آنها از سوی هیات‌های نظارت تایید نشده است».
همچنین، صلاحیت مرتضی اشراقی نوه بنیان گذار انقلاب اسلامی و فاطمه هاشمی که برای نمایندگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرده بودند، برای تصدی این سمت احراز نشد.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'