سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تکذیب ارتباط میان توافق هسته ای و آزادی زندانیان از سوی جان کری

تکذیب ارتباط میان توافق هسته ای و آزادی زندانیان از سوی جان کری

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا و ارتباط آن با اجرایی شدن توافق برجام میان ایران و کشورهای قدرتمند جهان گفت: هیچ ارتباطی میان این دو موضوع وجود ندارد. جان کری، از روز شنبه ٢۶ دى روز اجرایی شدن توافق  و مبادله زندانیان با عنوان یکی از دشوارترین روزهای کاری خود یاد نمود.

انتقاد جان کری از کنگره آمریکا با خاطر بدقولی به مصرکیهان نوین: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “سی ان ان” آمریکا تاکید کرد: حتی بدون برداشته شدن تحریمها نیز، امکان آزادی زندانیان آمریکایی وجود داشت.

جان کری، با تاکید بر وجود “راه‌های جداگانه” برای حل پرونده زندانیان آمریکایی در ایران گفت: به نظر می رسد همزمانی حل و فصل دو پرونده جداگانه هسته‌ای و زندانیان، این تصور را ایجاد نموده است اما این دو پرونده بطور مستقیم هیچ ارتباطی به یکدیگر نداشتند.

رئیس دیپلماسی خارجی آمریکا تاکید کرد: انتظار می رفت که آزادی زندانیان آمریکایی دو ماه پیش انجام می پذیرفت اما بدلیل برخی مشکلات این امر به تاخیر افتاد اما ما به مذاکرات ادامه دادیم.

همچنین جان کری، عدم پیش‌بینی حضور یگانه صالحی، همسر جیسون رضائیان، روزنامه نگار ایرانی-آمریکائی، در میان زندانیان آزاد شده از ایران را که قرار بود به سوئیس منتقل شوند، از جمله دلایل تاخیر در مبادله زندانیان عنوان نمود.

در نشست خبری روز دوشنبه با اشاره به مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی گفت: ٢٨ ایرانی در قالب توافق اخیر از زندان خارج شدند و محدودیت‌های آنها نیز برداشته شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'