سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ممانعت ازملاقات حضوری محمدرضا عالی پیام با فرزندش

ممانعت ازملاقات حضوری محمدرضا عالی پیام با فرزندش

محمدرضا عالی پیام زندانی سیاسی بند ۲ زندان رجایی شهر از هفته گذشته درخواست ملاقات حضوری داده بود و مردانی(رئیس زندان) و حاجی لو(معاون دادستان تهران) با این ملاقات حضوری موافقت کرده بودند.

کیهان نوین: امروز تولد پسر محمد رضا عالی پیام بوده که از یک هفته گذشته این زندانی با سختی و مشقت زیاد تدارک کیک و شمع و برگزاری مراسم مختصری به مناسبت تولد فرزندش دیده بود.

به گفته همبندیان این زندانی امروز به دلیل آنکه روز مرخصی مردانی رئیس زندان بوده است، معاون او  میرزایی مانع از این ملاقات شده و اجازه دیدار عالی پیام با پسرش را نداده است. عالی پیام هر چه در این مورد از میرزایی تقاضا کرده وی اجازه ملاقات حضوری نداده است و به گفته زندانیان وی به شدت از این مضوع ناراحت و عصبی است.

در اسناد بین المللی حقوق بشر نیز از ملاقات زندانی به عنوان «حق» یاد شده است. اصل ۱۹ از «مجموعه اصول حمایت از كلیه افرادی كه تحت هر گونه مجازات یا حبس قرار دارند» می گوید: هر فرد بازداشت شده یا زندانی باید از حق ملاقات و مكاتبه با دیگران به ویژه اعضای خانواده خود برخوردار باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'