سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت ٣٠٠ ايرانی طی ورود غير قانونی به کربلا

بازداشت ٣٠٠ ايرانی طی ورود غير قانونی به کربلا

٢٠٠ تا ٣٠٠ ایرانی که برای شرکت در مراسم اربعین به عراق رفته بودند، به خاطر نداشتن ویزا دستگیر و به ایران بازگردانده شدند.

imagesکیهان نوین: سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت ایران، گفت: افرادی که بدون ویزا وارد خاک عراق شده بودند، دستگیر و توسط دولت عراق به ایران بازگردانده شدند که تعداد این افراد ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر است.
علی نجات سلیمانی، مدیر کل انتظامی سیاسی استانداری ایلام هم خبر داده است ٢٠٠ شهروند افغان که می‌خواستند از مرز مهران به عراق بروند به خاطر نداشتن ویزا بازگردانده شدند.
به گفته رییس سازمان حج و زیارت تا روز پنج‌شنبه بیشتر از یک میلیون نفر زائر ایرانی به عراق رفته‌اند.
او گفته که دو میلیون نفر به طور اینترنتی برای گرفتن ویزای عراق ثبت نام کرده‌اند، که تاکنون برای یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر ویزا صادر شده است.
مقامات ایرانی از زائران خواسته‌اند که به خاطر ازدحام در مرز مهران، از مرزهای چزابه و شلمچه برای رفتن به عراق استفاده کنند.
رییس سازمان حج و زیارت ایران همچنین تاکید کرده است که امکان صدور ویزا در مرزها وجود ندارد و ازدحام صدها نفر در شهرهای مرزی به امید گرفتن ویزا مشکل‌ساز شده است.
آقای اوحدی گفته است: در بازدیدهای مرزی، شاهد حضور گروهی ٣٠٠ نفره از اصفهان و شیراز بوده ایم که به شخصی به‌عنوان مدیر گروه پول و گذرنامه داده بودند تا ویزا بگیرند و گروه جلوتر و بدون ویزا به مرز مراجعه کرده و سه روز هم معطل مانده بودند.
او گفت: تجمع این افراد سبب آزار خودشان می‌شود و روند حرکت و خدمات‌رسانی به زائران اصلی را هم کند می‌کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'