سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تایید دوباره حکم محمد علی طاهری توسط سه تن از مراجع تقلید شیعه

تایید دوباره حکم محمد علی طاهری توسط سه تن از مراجع تقلید شیعه

سه تن از مراجع تقلید شیعه در ایران گفته‌اند که محمدعلی طاهری، بنیانگذارعرفان حلقه را مشمول اتهام ارتداد نمی‌دانند. پیش‌تر شماری از منابع خبری نزدیک به نهادهای امنیتی گزارش داده بودند که این سه مرجع گفته‌اند محمدعلی طاهری «مفسد فی الارض» است.

 

images (1)کیهان نوین: ناصر مکارم شیرازی، محمدعلی علوی گرگانی و محمدعلی گرامی مراجع تقلیدی هستند که در پاسخ به استفتاهایی که از آن‌ها شده، «ارتداد» طاهری را رد کرده‌اند.

طاهری که در زندان به‌سر می‌برد، به‌تازگی به اتهام «افساد فی‌الارض» محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

برپایه ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی پیشین و ماده ۴۷۷ قانون جدید، رئیس قوه قضائیه در صورتی که حکمی را «خلاف شرع» تشخیص دهد می‌تواند جلوی اجرای آن را بگیرد.

مکارم شیرازی گفته که حکم به ارتداد طاهری نداده اما او را «دارای انحراف» می‌داند و «شرکت در کلاس‌هایش جایز نیست.»

علوی گرگانی و گرامی نیز در این‌باره پاسخ‌های مشابهی داده‌اند و گفته‌اند که در مورد طاهری حکم ارتداد صادر نکرده‌اند.

طاهری از ۱۰ مرداد سال ۱۳۸۹ در زندان به‌سر می‌برد.

او پیش از حکم اعدامی که به‌تازگی علیه او صادر شده، پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'