سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن دو مأمور امنیتی و چهار غیرنظامی در درگیری نیروهای امنیتی ترکیه و پ‌ک‌ک

کشته شدن دو مأمور امنیتی و چهار غیرنظامی در درگیری نیروهای امنیتی ترکیه و پ‌ک‌ک

دو مأمور امنیتی و چهار غیرنظامی، از جمله یک کودک در درگیری نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و نیروهای امنیتی ترکیه در جنوب شرقی این کشور در منطقه کردنشین ترکیه کشته شدند.

 

download (3)کیهان نوین: منابع امنیتی ترکیه گفته‌اند که در «دیجله‌کنت»، منطقه‌ای از شهر دیاربکر، مردان مسلح به روی مأموران امنیتی آتش گشودند و یک نفر از آن‌ها را کشته و یک نفر دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری دوغان نیز گفته است در «سیلوپی» واقع در جنوب شرق دیاربکر هنگامی که نیروهای امنیتی ترکیه یک خانه را هدف شلیک‌های خود قرار دادند و سه غیرنظامی را کشتند. در همین شهر در یک درگیری نظامی، یک مأمور پلیس کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری‌های نظامی بین نیروهای ترکیه و پ‌ک‌ک پس از آن‌که آتش‌بس دو سال پیش اعلام‌شده توسط عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ‌ک‌ک، ماه گذشته پس از حملات هوایی ارتش ترکیه نقض شد، شدت گرفته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'