سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

محکومیت ۱۰ سال حبس برای دو متهم به جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، روز یکشنبه ۸ شهریور، در نشست مطبوعاتی خبر داد که دو متهم به جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل با حکم دادگاه انقلاب هرکدام به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

imagesکیهان نوین: در سال‌های گذشته تعدادی از افراد به اتهام جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل بازداشت و به اعدام و یا زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند که امیر حکمتی و جیسون رضائیان ازجمله آنان هستند.

پیش از این گزارش‌هایی درباره مبادله احتمالی آنها با زندانیان ایرانی در آمریکا منتشر شده بود اما حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه ایران، با رد این موضوع گفته است: «بحث تبادل زندانیان [ایرانیان و آمریکایی] مطرح نیست و چنین چیزی واقعیت ندارد».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی قوه قضائیه روز یک‌شنبه همچنین خبر داد که ۴ نفر از کسانی که به گفته او در فضای مجازی «با اسم مستعار اقدامات امنیتی انجام داده و به اشاعه فحشاء و توهین به مقدسات می‌پرداختند» بازداشت و محاکمه شده‌اند.

به گفته اژه‌ای، یک نفر از این افراد «به دلیل ارتکاب چندین جرم» به ۱۲ سال زندان محکوم شده و بقیه آنها محکوم به حبس‌های کمتر از جمله ۴ سال شده‌اند.

در سال‌های گذشته تعدادی از فعالان شبکه‌های مجازی و تشکیل‌دهندگان صفحات گروهی در فیس‌بوک بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

از جمله رسانه‌های ایران روز ۲۲ تیر ۹۳ خبر داده بودند که هشت فعال شبکه اجتماعی فیس‌بوک از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه، در مجموع به ۱۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'