سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت یک نوجوان آمریکایی به 11 سال زندان به جرم کمک به داعش

محکومیت یک نوجوان آمریکایی به 11 سال زندان به جرم کمک به داعش

یک نوجوان ۱۷ ساله آمریکایی به جرم تبلیغ برای گروه شبه‌نظامی دولت اسلامی موسوم به داعش و کمک به دوست آمریکایی ایرانی الاصلش برای پیوستن به این گروه، به ۱۱ سال زندان محکوم شد. 

imagesکیهان نوین: به گزارش خبرگزاری رویترز، این نوجوان آمریکایی که محمد امین نام دارد، سودانی الاصل است که در دو سالگی به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرده است.

این نوجوان در تحقیقات صورت گرفته اعتراف کرده که حسابی در شبکه اجتماعی توییتر به منظور تبلیغ برای گروه داعش، پایه‌گذاری کرده است.

برپایه تحقیقات صورت گرفته، محمد امین همچنین به رضا نیک نژاد دوست آمریکایی ایرانی‌الاصلش کمک کرده تا با سفر به سوریه، به گروه داعش بپیوندد.

رضا نیک نژاد ۱۸ ساله است که هم‌اکنون در سوریه به سر می‌برد.

مقام‌های مسئول آمریکایی می‌گویند که محمد امین و رضا نیک نژاد در یک دبیرستان در ایالت ویرجینیا تحصیل کرده‌اند.

محمد امین ماه ژوئن گذشته به کمک مالی به گروه داعش متهم شده بود.

دادگاه محمد امین را به ۱۱ سال و چهار ماه زندان محکوم کرده است. برپایه این حکم او همچنین تمام عمر را زیر نظر دستگاه‌های امنیتی سپری خواهد کرد.
حد اکثر مجازات برای اتهامات محمد امین، ۱۵ سال می‌توانست باشد.

وکیل مدافع محمد امین می‌گوید که انتظار داشت با توجه به کم سن و سال بودن موکلش و همکاری او با دستگاه‌های امنیتی، مجازات کمتری برایش در نظر گرفته شود.
اما قاضی دادگاه می‌گوید که باید با اقدام‌های منجر تهدید امنیت جامعه، به سخنی بخورد شود.

به گفته پلیس فدرال آمریکا، رضا نیک نژاد در آخرین تماس با مادر خود گفته است که برای «جنگ با دشمنان مسلمانان» به داعش پیوسته و دیدار بعدی آن‌ها در «آخرت» خواهد بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'