سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محكوم شدن سه خبرنگار الجزيره به سه سال حبس درمصر

محكوم شدن سه خبرنگار الجزيره به سه سال حبس درمصر

دادگاه مصر شنبه ۲۹اوت / هفت شهریور سه خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی را به سه سال زندان محکوم کرد. این آخرین جلسه از محاکمه‌ طولانی مدت این سه نفر بود که انتقاد فراوان طرفداران آزادی مطبوعات و حقوق بشر را به همراه داشت.

imageكيهان نوين: خبرنگاران محکوم‌ شده محمد فهمی با ملیت کانادایی، پیتر گرست روزنامه‌نگاراسترالیایی و باهر محمد تهیه‌کننده مصری هستند.

پرونده خبرنگاران شبکه الجزیره، در ماه‌های اخیر به یکی از مسائل مورد مناقشه میان قطر و مصر تبدیل شده است. شبکه خبری الجزیره وابسته به دولت قطر است.

جرم این خبرنگاران نشر اکاذیب و اطلاعات علیه منافع ملی مصر و فعالیت بدون مجوز عنوان شده است. هر سه نفر اتهامات وارد شده را تکذیب کردند.

پیش از دادگاه تجدیدنظر، آن‌ها به اتهام نشر اکاذیب و «کمک به یک سازمان تروریستی» (اشاره به اخوان المسلمین) به هفت تا ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند.

خبرنگاران الجزیره دسامبر ۲۰۱۳ و در پی حمله نیروهای امنیتی مصر به هتل‌های محل اقامت خبرنگاران الجزیره دستگیر شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'