سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت کورش زعیم به یک سال حبس تعزیری

محکومیت کورش زعیم به یک سال حبس تعزیری

کورش زعیم، از مؤسسان سازمان «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر» و عضو سابق شورای مرکزی جبهه ملی ایران، شنبه ۱۰ مرداد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی  به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

zaemkکیهان نوین: «طرح بزرگداشت سرباز ایرانی»، «طرح پشتیبانی از کارگران ایرانی» و «تبلیغ علیه نظام» از اتهامات وارده به این پژوهشگر است.

این عضو سابق هیأت اجرایی جبهه ملی ایران، که در ۱۳ تیر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شد، در فروردین ۹۱ در شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاءالله احمدزاده به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تجمیع پرونده‌های دستگیری و زندان در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹» به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و رسانه‌ای محکوم شده بود.

کورش زعیمی در سال ۱۳۸۵، به علت مواضع سیاسی خود ۴۷ روز، در تیر ۱۳۸۸، ۹۱ روز و در بهمن ۱۳۸۹، ۲۷ روز را در انفرادی بند ۲۰۹ اوین زندانی شد.

این نویسنده و مترجمِ «آزادی و مسؤولیت روشنفکران» اثر کارل پوپر، آثار متعددی دیگری نیز در حوزه متون تاریخی و علمی ترجمه و تألیف کرده است. از آن جمله می‌توان به کتاب «امپراتوری شوروی به کجا می‌رود؟» و «تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای ۲۸ مرداد» اشاره کرد. او علاوه بر پژوهش در زمینه‌های ریاضیات، اقتصاد، کشاورزی و صنعت، بنیان‌گذار کانون «اندیشه و سخن» است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'